Damer

Informasjon fra Damekomiteen

Av: Elisabeth Engum Hool  |  Publisert: 23. januar 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det går mot lysere tider og vi i Damekomiteen skal denne uken møtes for å begynne planleggingen av sesongen 2024.

Litt sent, men godt - Oppsummering Damegruppen 2023

I påvente av at banen skulle åpne på Grini, startet vi sesongen 2023 med å arrangere en golftur til Sverige 1. mai helgen. Vi var 16 glade golfdamer som fikk gleden av å spille på både Mjølkerød GK og Fjällbacka GK i friskt, men solrikt vær. Begge rundene ble etterfulgt av middag, premieutdeling og overnatting på Tanumstrand. Det ble en hyggelig tur, godt administrert av Kathrine Nielsen og Elisabeth Engum Hool.

Vi hadde egentlig planlagt turnerings oppstart tirsdag 16. mai, men dette ble utsatt da våren lot vente på seg. Første tirsdagsturnering gikk derfor av stabelen 23. mai med en Texas Scramble runde. De fleste opplever dette som en fin måte å introdusere nye medlemmer i klubben. Damegruppen har et humørfylt og stabilt golfmiljø, men har god plass til flere golfdamer på tirsdagsturneringene. Vi vil å ha en bra miks av turneringsformer.

Tirsdag 27. juni arrangerte Oslo Golfklubb Naboturneringen. Dette er en morsom turnering som arrangeres på rundgang, der vi konkurrerer mot damene i naboklubbene Bærum GK, Haga GK og Oslo Golfklubb. Her var vi hele 32 påmeldte damer fra Grini GK. Herlig!
I A- klassen kom Inger Edvinsen på en 12. plass. I B-klassen tok Inger Fretland 2. plassen, Liv Bjørg Dyreng 5. plassen. I C-klassen endte Katrine Wikborg på 7. plass og Elisabeth Engum Hool 8. plass. Det var totalt 99 spillere som deltok.

Parallelt med tirsdagsturneringene ble Matchplay gjennomført med 13 spillere.

Her er sesongresultatene:

Order of Merit 2023:
1. Gro Hustoft
2. Kerstin Wollan
3. Anne Christine Ingebretsen

Eclectic 2023: Trine Grønn

Årets klatrer 2023: Anne Christine Ingebretsen (bilde under) som gikk fra 28,8 til 22,5 hcp.

Matchplay 2023 (bilde til høyre):
1. Anne Christine Ingebretsen
2. Elisabeth Engum Hool
3. Maiken Solberg Olsen

Damegruppen har også vært godt representert i Klubbmesterskapene.
19. og 20. august gikk klubbmesterskapet 2023 av stabelen. På grunn av dårlig vær, ble det bare spilt lørdagen. Cathrine Høyer ble klubbmester, men Anne Christine Ingebretsen og Sidsel Line Nyquist Langmyhr på henholdsvis 2. og 3. plass.
Klubbmesterskap 2023 Junior og Senior ble avlyst på grunn av dårlig vær den 27. august og flyttet til 15. oktober. Cathrine Høyer tok tittelen også her, tett fulgt av Kathrine Bjelke Nielsen og Trine Grønn på 2. og 3 plass.

Som leder av Damekomiteen takket Elisabeth av Hanne Svagård og Kirsti Braathen. Tusen takk for innsatsen gjennom flere år.

Damekomiteen for sesongen 2024 er: Elisabeth Engum Hool, leder, Kathrine Nielsen, Monica Blichfeldt, Camilla Juell, Gro Hustoft, Kerstin Wollan og Trine Grønn.

Har dere innspill til damekomiteen, send e-post til Elisabeth: elisabeth_engum_hool@msn.com.

Oppsummert kan vi vel si, at etter en litt sen sesongoppstart, så har turneringene blitt gjennomført som planlagt, med mellom 17 og 32 påmeldte spillere hver gang. Vi har fått noen nye medlemmer i damegruppen, som har tatt godt for seg av premiebordet! Morsomtsmiley Men vi vil gjerne ha med flere!

I Damegruppen, er vi opptatt av at Grini GK skal oppleves som en hyggelig bane å spille, med et inkluderende og hyggelig miljø, og der det er god stemning i flightene. Sammen skal vi hjelpe hverandre med å bli trygge, effektive og lykkelige golfspillere!

Med vennlig hilsen,
Elisabeth Engum Hool