Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Oppsummering av Herreturneringer våren 2017

Av: Stein Sverre Hovden  |  Publisert: 10. juli 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Da er vårsesongen for herrene avsluttet.

Det var totalt 54 spillere med på en eller flere herreturneringer på onsdagene våren 2017.  Dette var samme antallet spillere som i 2016. Vi er meget fornøyd med et stort og jevnt antall herrespillere på onsdagsturneringene. Vi er klart den største gruppen i klubben, som vi skal fortsette å være fremover også.

Som vanlig var det de fem beste resultatene som ble tellende i Order of Mertis.

Spillerne med den beste poengscoren ble.
  1. KNUT EIRIK RØRNES                            134 poeng
  2. TORE SLETTEN                                          121 poeng  (Flere andre plasser enn Inge)
  3. INGE TRANDUM                                      121 poeng
  4. KEVIN MCFADDEN                                109 poeng
  5. KAYSE GUNTHER GREGING              94 poeng

Det var i år 47 spillere som tok poeng i Order of Merits. Ingen har klart å vinne mer en onsdagsturnering, så nåløyet er blitt betraktelig trangere i turneringene.

For en komplett liste over Order og Merits vår 2017, se HER.

Herrekomitéen er veldig fornøyd at mange spillere ble igjen for premieutdelingen. Det ble gitt generøs applaus til de dyktige premievinnerne.

Vi har også kommet gått i gang med årets matchplay for herrer, hvor snart alle matchene i runde 2 er ferdigspilt. Kvartfinalene skal være ferdig spilt innen 20. august 2017.

Herrene har også en Eclectic konkurranse som går gjennom hele sesongen. Nytt for 2017 er at denne inkluderer alle turneringer, både 9- hulls og 18- hulls turneringene.

Foreløpig resultater etter vårens turneringer:
1 Knut Eirik Rørnes 70 slag
2 Kayse Gunther Greging 71 slag
3 Inge Trandum 72 slag
3 Kevin McFadden 72 slag
3 Anders Eknes 72 slag
6 Alf Kåre Andersen 74 slag
6 Stein S. Hovden 74 slag
6 Lars Westlund 74 slag

For komplett liste over Eclectic 2017, se HER.

VEL MØTT TIL HØSTSESONGEN ALLE SAMMEN!

Henry Solhaug.
Leder Herrekomitéen.

Erik Arenstad klar for å putte.
Foto: Stein S. Hovden
Stein og Alf Kåre på green hull 18.
Foto: Per-Harald Hansen