Damer

Vakker høstfarget, men kjølig tirsdagsturnering

Det går raskt mot mørkere tider, så tirsdagsturneringene må starte tidligere for hver uke for å sikre at hull 9 kan spilles i dagslys. Denne gangen var det også klart kaldere enn tidligere, så for noen ble runden etterhvert av det kalde slaget.

32 spillere deltok denne fine tirsdagen, og mange spilte svært så godt:
* I A-klassen vant Astri Vårdal Trandum en helt overlegen seier: Hun gikk runden på 41 slag brutto, og 6 slag under eget par! På 2. plass kom svært så stabile Gro Hustoft, også denne gangen under eget par (-1), og på 3. plass Kerstin Wollan med par.
* I klasse B var det svært så jevnt i toppen, skillet mellom de tre på 1. til 3. plass var forskjell i  spillehandicap (tildelte slag). Så vinner ble Elisabeth Engum Hool, 2. plass gikk til Ruth Solem, og 3. plass til Ann-Mari Strand, alle med resultat -2.
Vi gratulerer! Resultatlisten finnes HER.

Det er nå tre turneringer igjen for oss damene: 9-hulls nettoturnering tirsdag 29.9., 18-hulls nettoturnering lørdag 3. oktober, og 9.hulls parturnering, Irish Greensome, tirsdag 6. oktober.

OBS: Feiring av våre vinnere blir tirsdag 6. oktober: Da legger damekomiteen opp til en real avslutning av turneringssesongen, med høytidelig premieutdeling for turneringene den 3.10. og den 6.10., for sammenlagtseieren (OoM) for året 2020, og for vinnerne av årets matchplay. Vi skal også feire hvem som ble årets rookie og årets klatrer! Så husk å melde dere på turneringen 6. oktober!

Dette betyr at vi har endret planen som var lagt for turneringen lørdag 3.10.: Den 22.9. ga damekomiteen beskjed til herregruppens leder om at damene, som spillergruppe, likevel IKKE blir med på bespisning og diverse premieutdeling etter turneringen lørdag 3.10. Begrunnelsen for denne beslutningen er bekymring over utviklingen i smittesituasjonen i Oslo og Viken. Damekomiteen mener at det å overlate klubblokalet til herregruppen alene etter turneringen lørdag 3.10., gjør det lettere for klubben å overholde smittevernreglene innendørs: 1 m avstand rundt alle, og maks 40 i lokalet, inklusive ansatte og folk som handler takeaway. Og dette arrangementet var jo, inntil vi damene ble invitert med, herrenes store premie- og avslutningsfest, og nå står flere herrespillere på venteliste for å få plass ved bordene og grytene til Kayse - så de blir nok glad for at det blir ledige plasser.