Damer

Resultater og info fra tirsdagsturneringen 8. september

Nok en vakker høstdag på Grini, med sol som fortsatt varmer og 31 spillende tirsdagsdamer. Spilleformatet var netto slaggolf, og mye bra spill ga overbevisende resultater på pallen i begge klasser:
- i klasse A vant Grete Cecilie Danielsen med -5 (30 slag netto), med Gro Hustoft og Inger Edvinsen slaget bak, begge med -4. Gro rangeres foran Inger fordi Gro har lavere spillehandicap (antall tildelte slag).
- i klasse B tok Lisbeth Mysen nok en gang en solid seier med -7 (28 slag netto), foran Elisabeth Engum Hool med solide -5, og Inger Wiig på 3.plass med -2.  Vi gratulerer! Resultatlistene finner man HER.
  • Om rangeringsreglene for våre tirsdagsturneringene: For dem som lurer på hva som skiller mellom 5. og 6. plassen i klasse B, der Delores G. kommer foran Hilde K. selv om de begge har spilt til -4 , så er forklaringen at når de begge har samme spillehandicap, går den foran som spilte de siste 6 hullene best av de to.
Neste tirsdag 15.9. spiller vi 9 hull netto slaggolf som vanlig, MEN med bare 3 køller og en putter i bag'en, så tenk dere nøye om før start: hvilke køller legger du igjen hjemme/i bilen?? Runden er ikke handicap-tellende, men den teller i sammenlagtkonkurransen vår for 2020 (Orders of Merit).

ANNEN INFORMASJON
  • lørdag 26.9. spilles matchplay-finalene både for damer og herrer over 18 hull på Grini. Fint om det blir litt publikum rundt på banen den dagen som kan heie dem fram!
  • søndag 27.9. er siste klubbturnering, FLAGGTURNERINGEN 2020 - påmelding er åpen i golfbox , evt via lenke HER
  • lørdag 3.10. er det siste tellende turnering for både dame- og herregruppen på Grini GK, netto slaggolf. Turneringen går over 18 hull og det blir diverse premieutdeling og mulighet for mat fra Kayses buffet etter innkomst.  Og hvem som går av med årets sammenlagtseier blant damene er langt fra avgjort: mye kan skje i toppen av listen, slik det ligger an nå: Følg med HER.
  • tirsdag 6.10. spiller vi sesongens siste tirsdagsturnering, og vi avslutter med par-turnering Irish Greensome.
  • tirsdag 13.10. inviterer damekomiteen til sesongavslutning med utdeling av premier og priser, evaluering og idemyldring  i klubbhuset fra kl 18 til kl 20.