Herrer

Fristen for å få unnagjort matchene i gruppespillet som er satt til 27. juli 2020, men da det er mange som går ut i ferie denne perioden, så det er lurt å få avtalt tid for matchene i god tid før den tid.

Spilleren som har høyest handikap har ansvaret for å kontakte motspiller og avtale å spille matchen før tidsfristen.
Finner motspillerne ikke passende dato før tidsfristen vinner den spilleren som har mulighet til å spille på datoen for tidsfristen automatisk 4&3.

Avgjørelser av plassering gruppespill:
Når det gjelder avgjørelse av plassering i gruppespillet er det som følgende:
  1. Den som har flest poeng vinner gruppen. Det gis 3 poeng for seier og 1 poeng for uavgjort.
  2. Ved lik poengsum vil innbyrdes oppgjør telle.
  3. Der hvor tre av spillerne har lik poengsum, og en ikke kan skille på innbyrdes oppgjør (at alle tre har slått den ene av de andre to), vil summen av hull opp eller ned i løpet av hele gruppespillet avgjøre. Dvs. summen av hvor mange hull opp eller ned en er ved slutten av matchene.
  4. Skulle ikke det skille, vil summen av hull opp eller ned i de innbyrdes oppgjørene de tre spillerne imellom å bli avgjørende.
  5. Har ikke matchen blir spilt og Herrekomitéen ikke har hørt fra noen av spillerne avgjør Herrekomitéen vinneren på loddtrekning.

Når alle matchene i gruppe-spillet er avgjort vil vi sette opp hvem som møter hvem i 1/8 dels-finalene og dette vil bli lagt ut i Golfbox som egen turnering.

Tidsfrister
Runde: Tidsfrist:
Gruppespill 27. juli 2020
1/8 Finaler 16. August 2020
Kvartfinaler 6. September 2020
Semifinaler 20. September 2020
Finale og bronsefinale 27. September 2020

Regler for Match Play 2020:
I de innledende rundene i gruppe spillet skal matchen spilles over 9 hull med fullt spillehandicap.

I utslagsrundene skal hver match skal spilles over 18 hull med fullt spillehandicap, hvor vinneren er den som har vunnet flest hull. Hvis spillerne er enig, kan man spille kun 9 hull også i utslagsrundene.

Har den ene spilleren vunnet flere hull enn det er igjen å spille er matchen over og resultatet blir 3&2 om vinneren har vunnet tre flere hull enn motstanderen og det er to hull igjen å spille. Er det likt etter 9 eller18 hull i utslagsrundene, spilles det Sudden Death fra hull 1 til en har vunnet ett hull. Eventuelle tilleggs slag tilkommer på nytt.

Vinneren har ansvar for å sende inn resultatet til Kevin som oppdaterer tabell og Golfbox.

Påmelding:
Påmelding gjøres i Golfbox.

Betaling:
Betaling foregår via VIPPS til Inge på 975 93 855 (Husk å skrive inn informasjon ang. navn og medlems nummer.). Fristen for betaling er lik som påmeldingsfristen.
Påmeldingen er først endelig når betaling av påmeldingsavgiften er innbetalt.
Påmeldingsavgift er på kr. 200,-.
På grunn av gruppespillet vil maks deltakere i år være på 32 spillere, der første mann til mølla gjelder.

Vi håper så mage som mulig har anledningen til å delta på denne prestisjefulle turneringen!!

Hilsen alle oss i Herrekomiteen.