Damer

Hva skjer resten av sesongen for tirsdagsdamene?

Av: Trine Grønn  |  Publisert: 8. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I dag fullførte 31 spillere en flott runde i godværet, og før premieutdelingen gikk damekomiteen gjennom programmet fram til sesongavslutningen vår den 13.10.

NYTT per 22.9.: Lørdag 3.10. er det siste tellende turnering for både dame- og herregruppen på Grini GK, netto slaggolf. Turneringen går over 18 hull. På grunn av trange lokaler og viktigheten av godt smittevern, deltar damene likevel ikke på bespisning og premieutdeling i klubbhuset etter turneringen. I stedet skjer all premiering for damene etter årets siste dameturnering, tirsdag 6. oktober.
Og: Om det blir en avsluttende samling for damegruppen i klubbhuset den 13. oktober, som planlagt, skal damekomiteen ta stilling til i sitt møte mandag 28.9.
------------------
Fra oppslaget 8.9.:
Nok en vakker høstdag på Grini i dag, 8. september, med sol som fortsatt varmer og 31 spillende tirsdagsdamer. Spilleformatet var netto slaggolf, og mye bra spill ga overbevisende resultater på pallen i begge klasser:
- i klasse A vant Grete Cecilie Danielsen med -5 (30 slag netto), med Gro Hustoft og Inger Edvinsen slaget bak, begge med -4. Gro rangeres foran Inger fordi Gro har lavere spillehandicap (antall tildelte slag).
- i klasse B tok Lisbeth Mysen nok en gang en solid seier med -7 (28 slag netto), foran Elisabeth Engum Hool med solide -5, og Inger Wiig på 3.plass med -2.  Vi gratulerer! Resultatlistene finner man HER.
  • Om rangeringsreglene for våre tirsdagsturneringene: For dem som lurer på hva som skiller mellom 5. og 6. plassen i klasse B, der Delores G. kommer foran Hilde K. selv om de begge har spilt til -4 , så er forklaringen at når de begge har samme spillehandicap, går den foran som spilte de siste 6 hullene best av de to.
Neste tirsdag 15.9. spiller vi 9 hull netto slaggolf som vanlig, MEN med bare 3 køller og en putter i bag'en, så tenk dere nøye om før start: hvilke køller legger du igjen hjemme/i bilen?? Runden er ikke handicap-tellende, men den teller i sammenlagtkonkurransen vår for 2020 (Orders of Merit).

ANNEN INFORMASJON
  • lørdag 26.9. spilles matchplay-finalene både for damer og herrer over 18 hull på Grini. Fint om det blir litt publikum rundt på banen den dagen som kan heie dem fram!
  • søndag 27.9. er siste klubbturnering, FLAGGTURNERINGEN 2020 - påmelding er åpen i golfbox , evt via lenke HER
  • NYTT per 22.9.: Lørdag 3.10. er det siste tellende turnering for både dame- og herregruppen på Grini GK, netto slaggolf. Turneringen går over 18 hull. På grunn av trange lokaler og viktigheten av godt smittevern, deltar damene likevel ikke på bespisning og premieutdelingen i klubbhuset etter turneringen. I stedet skjer all premiering for damene etter årets siste turnering, tirsdag 6. oktober.
  • tirsdag 6.10. spiller vi sesongens siste tirsdagsturnering, og vi avslutter med par-turnering Irish Greensome.
  • tirsdag 13.10. inviterer damekomiteen til sesongavslutning med utdeling av premier og priser, evaluering og idemyldring  i klubbhuset fra kl 18 til kl 20. Av smittevernhensyn har vi begrenset med plass i klubbhuset, så vi vil åpne for påmelding når datoen nærmer seg.