Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Info Herreturneringer 2022

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 5. mai 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Herrekomitéen ønsker alle herrer i Grini Golfklubb velkommen til golfsesongen 2022.

Vi nærmer oss den første turneringen for sesongen 2022. Vi beregner at onsdag 25. mai 2022 er første herreturnering.

Her kommer litt generell informasjon for årets sesong.

Det vil som tidligere år bli arrangert Srixon herreturneringer 2022 for alle herrer (også junior og seniorspillere) i klubben. Vi håper dere allerede nå setter av onsdagene gjennom vår-, sommer- og høst- sesongen og blir med på herreturneringene.

Vi vil i år ha fire 18 hulls turneringer, hvor en er sammen med damene 25 juni. Disse vil telle i sammenlagt for Order of Merits.

Sesongen 2022 vil det bli arrangert en kombinasjon av 9 hulls, 18 hulls og parturneringer som en del av årets sesong.

Vi vil også i 2022 arrangerer en MiniTour fredag, lørdag og søndag 10 – 11 - 12 juni.
Det blir 9 hull hver dag, og starttidene blir litt uvanlige for å unngå å «stjele» aktuell tid fra andre spillere.

Under Mini Touren vil det kun bli spilt en klasse.
Det vil gitt OoM poeng til sammenlagt. Nytt av året vil være at vi vil bruke FedEx poeng beregningen for å kåre vinneren av årets Mini Tour.

Premieutdelinger finner sted etter turneringsslutt søndag formiddag. Legg disse dagene inn i planene, slik at dere kan kjempe om viktige OoM poeng.

Vi vil i år ha felles klasse for Closest to pin, mens Longest Drive blir i hver klasse, men på samme hull.

For sesongen 2022 vil vi arrangere kun en vinner av Order of Merits som går over hele sesongen.
  • De 10 beste rundene teller i sammendraget.
  • De 25 beste hver turnering får OoM poeng.
  • Ved sesongslutt premieres de 10 beste på OoM listen.
  • Vinneren her blir belønnet med en inngravert premie som "Årets herrespiller 2022".

Klasser.
Vi fortsette med tre klasser også i 2022.
  • Klasse A         +8.0 - 14.0
  • Klasse B         14.1 - 19.0
  • Klasse C         19.1 - 36.0

Det vil være mulighet for å bli flyttet opp og ned mellom de to klassene gjennom sesongen. Order of Merits poengene vil bli fordelt etter en sammenlagt tabell for hver turnering.

Det vil det bli premiering for hver enkeltturnering. Det vil bli premier for første til 3 plass i hver klasse.
Disse premieringene kommer i tillegg til de vanlige Order of Merits poeng.

Startavgiften vil være på kr. 100,-. For denne sesongen vil kun Vipps være gyldig betalingsmåte.

Startavgiften Vipps til Bent 90 56 04 83.

Vi vil kreve at påmelding er forhåndsbetalt minst 24 timer før turneringen. Dette blir sjekket av kasserer kvelden før turneringen, og de som ikke har betalt da, blir slettet fra startlisten.

Turneringsform for de forskjellige Onsdagsturneringene vil for 2022 sesongen bestå av Netto slag, brutto slag og lagturnering.

Matchplay
Det vil også bli arrangert en Matchplay turnering for herregruppen. Vi håper at så mange som mulig også blir med på denne prestisje turneringen. Vi har valgt å fortsette med å spille gruppespill over 9 hull i de innledende rundene.

Vi øker dog til maksimalt 48 spillere i innledende runder. Det vil bli satt opp 8 grupper av 6 spillere.

Vi ønsker alle sammen lykke til med forberedelsene til en innholdsrik golfsesong.