Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Siste to herreturneringer

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 27. september 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Da nærmer vi oss slutten på sesongen for herrespillerne.

Denne uken spilles de to siste turneringen av årets sesong. Onsdag 29. september er det Netto slag over 9 hull og på lørdag er det Netto slag over 18 hull. På lørdagen er det Shotgun start kl. 09:00.

Etter turneringen på lørdag vil vi avholde premieutdeling for årets sesong.

I tillegg til premiering av selve turnering på lørdag vil vi avholde premieutdeling i følgende konkurranser.
  • Order of Merit 2021
  • Årets spiller. Beste brutto score 2021.
  • Birdiekongen.
  • Match play.
  • Månedens spiller september/oktober.
Vi tar som tidligere og spiser litt hos Kayse samtidig med premieringen. Vi håper så mange som mulig deltar på bespisning og premieutdelingen.

Order of Merit.
I årets Order og Merit er det super close i toppen. Her skiller det kun et poeng mellom Knut Eirik (202) og Anders (201). Eirik ligger ikke langt bak med sine 193 poeng. Og husk at på lørdagen er det 50 % ekstra med poeng.

Det deles ut premier til de 12 beste i O.o.M i år så det er mye å spille for nå i de to siste turneringene.

Her er et utsnitt av de 15 beste pr. i dag.
Graphical user interface, application

Description automatically generated

Årets spiller.
I årets kåring av Årets spiller er det også tett.

I lørdagens turnering er siste sjanse å forbedre scoren sin på siste 9.

Her leder Eirik med en brutto score på 63 slag. Anders er kun tre slag bak på 66, og Andreas og Knut Eirik på 67.

Utsnitt av topp 10.
A picture containing chart

Description automatically generated

Matchplay
Årets finale spill ble avholdt i strålende vær på lørdag 25 september 2021. Dette ble en verdig avslutning på matchspillet med Grini Ryder Cup rett i forkant av finale spillet.
Vinner av årets Matchplay ble Matti Unnli, foran Terje Krogh og Morten Knudzon.