Forberedelser i en utfordrende tid

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 30. mars 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Generell oppdatering

Normalt ved denne tiden av året, tar de fleste av våre medlemmer frem golfsettet og følger spent med på hjemmesiden og værmeldingen for å se når Grini GK kommer til å åpne treningsområdet og til slutt banen.
Med den vinteren vi har hatt, og våren så langt, så hadde vi faktisk hatt mulighet til å åpne rekordtidlig, men dessverre har dagens situasjonen satt restriksjoner for disse mulighetene.

Vi er inne i en veldig spesiell og skremmende tid.
Vi som klubb, og medmennesker generelt, skal følge de instrukser og råd vi får fra myndighetene, Norges Idrettsforbund og Norges Golfforbund og handle deretter.

Den siste oppdatering er forbud mot all organisert idrettsaktivitet tom mandag 13. april.

Men vi skal derimot være klar til å åpne våre fasiliteter med en gang muligheten byr seg.

Ansatte
Vi har ikke hatt behov for å permittere noen ansatte så langt.
Administrasjonen jobber delvis hjemme og på kontoret (når nødvendig). Head Greenkeeper er daglig på banen og gjennomfører planlagte arbeidsoppgaver slik at banen og dens fasiliteter kan åpnes for spill så fort vi får klarsignal.

Øvrig personell er planlagt å starte i løpet av april, og arbeidsoppgaver vil bli fordelt der det er mest nødvendig.

Banen
Banen har overvintret veldig bra så langt, med få, til ingen synlige skader. Vi har gjødslet alle greener og lagt over vekst duk igjen. Vi har også satt i gang vanningsanlegget og så snart bakketemperaturen begynner å stige over 6 grader, vil gresset begynne å vokse.
Det er fortsatt en sjanse for soppangrep, men vi følger nøye med utviklingen og er forberedt.

Det er altså mange år siden utgangspunktet har vært så bra som det er nå!

Økonomi
Vi hadde allerede gjennomført vårt Årsmøte før epidemien satt inn, og således fakturert kontingenten til våre medlemmer for sesongen. Vi har heller ikke budsjettert med åpning av banen før siste uken av April, så for vår del har ikke situasjonen som har oppstatt hatt noen økonomisk påvirkningen så langt.

Likviditeten vår er god, men coronaepidemien vil få økonomiske konsekvenser for oss.
Hvor stort og i hvilken grad, blir helt etter hvordan situasjonen utvikler seg. Vi planlegger for flere scenarioer og er klar til å iverksette nødvendige tiltak deretter.

Aktiviteter rundt banen og i regi klubben
Alle treninger, samlinger/arrangementer og medlemsmøter holdes fortsatt avlyst inntil videre.

Det er dessverre flere som benytter treningsområdene og banen til å slå noen baller på kveldene og i helgene. Vi ber dere på det sterkeste å respektere at banen er stengt og ikke skal benyttes.

Det er viktig at vi som klubb tar vår del av ansvaret i dugnaden.

Turneringer
Årets turneringer er nå lagt ut HER.
Vi håper selvfølgelig at samtlige kan gjennomføres som planlagt, men innser at et par av de kan komme litt for raskt. informasjon rundt dette vil til en hver tid være oppdatert på siden.

Grini Golf Junior Team
Årets tur som var planlagt til Gml. Fredrikstad i slutten av April, er nå utsatt til høsten. Ny informasjon vil følge etterhvert.

Foreldremøtet er også utsatt.

Selv med usikkerheten for når vi kan starte, setter vi opp påmelding for juniortrening med start i mai. Vi kommer til å starte med en gang muligheten byr seg! Påmelding HER.

Grini Golf Café
Grini Golf Café holder åpent som vanlig for takeaway (og hjemkjøring) - og er et utmerket tilbud i disse tider der vi ikke skal sosialisere oss.
Menyen er ikke bare oppdatert med noen fantastiske retter, men det er også etablert rabattkort der hver 10. rett er gratis!

Meny HER

Til slutt ønsker vi å takke dere for tålmodigheten deres, samt forståelsen for at vi følger de anbefalinger og krav som er satt.
Det er ikke noe mer vi har lyst til å gjøre enn å ønske dere velkommen hit til oss så fort det lar seg gjøre smiley

Følg med utviklingen for Golf Norge selv her;
Det jobbes kontinuerlig både med å forberede en baneåpning med restriksjoner, og for å få nasjonale myndigheters aksept for en slik åpning.

Styret og Administrasjonen