No-Show

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 4. juni 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Husk å registrer deg før du skal ut og spille eller avbestille tiden om du ikke får mulighet til å møte opp

Det er lenge siden det har vært et så stort trykk for å besøke landets golfbaner, og hos oss på Grini er det ingen unntak!
Ikke har vi bare vært heldige med en mild vinter, men vi har også åpnet rekord tidlig, hatt fantastisk kvalitet på banen så og si fra dag en, samt vært en av få aktiviteter man har kunnet utøve i en ellers trist hverdag.

Dette har gjort at vi har hatt en stor tilvekst av nye medlemmer, samt eksisterende medlemmer og gjester som har benyttet banen som aldri før smiley

Vi er naturlig opptatt av at alle som vil, skal få benyttet fasilitetene våre. Derfor jobber vi iherdig med å sørge for at de som vil skal få booket tider og kost seg på banen, men får de ikke mulighet til å møte opp, må de huske å avbestille.

De som booker tid, men ikke registrerer seg ved ankomst, havner på en såkalt No-Show liste.

Så langt i år, er det 683  spillere (med 1 - 15 runder hver) som har havnet på denne listen, hvorav 322 er gjester og resten er medlemmer.
Når noen ikke møter opp og ikke får meldt seg av, så tar man opp plassen til ett medlem som kanskje har lyst til å spille, eller kanskje en gjest som vil betale greenfee, så derfor følger klubbene opp dette så godt de kan.

Vi har vært inne i en tid der mange har vært motvillige til å gå inn i Proshopen og registrere seg grunnet dagens situasjon, automaten til å registrere seg på utsiden har vært stengt ned, samt mange nye medlemmer som rett og slett ikke kjenner til viktigheten ved å huske å registrere seg ved ankomst. Det har også vært tekniske utfordringer.

I all hovedsak har de fleste på No-Show listen faktisk vært og spilt, men når vi tar ut denne statistikken, så ser vi dessverre ikke hvem dette gjelder.

Det er trygt å komme innom klubbhuset, automaten på utsiden er oppe og går, og vi prøver å bistå så godt vi kan med å lære alle nye bookingrutiner og melde fra ved ankomst.
Så fra og med uken så kommer vi til å  følge dette tettere opp mot alle våre gjester som melder seg på, men ikke møter opp, og således fakturere de for plassen de har blokkert for dere som medlemmer.

Dette er en manuell jobb og relativt tidkrevende, men vi velger å gjøre dette nå for å redusere No-Show listen til det minimale og frigjøre så mange plasser som mulig etterhvert.
Av den grunn er det allerede 33 klubber i Norge som har startet med online betaling ved booking. Klubben følger nøye med om det er noe vi skal starte med, men enn så lenge så har vi funnet flere utfordringer ved systemet, og frem til det blir løst, så er det ikke aktuelt for oss.

Når det gjelder våre egne medlemmer, så skyldes det i all hovedsak en av de ovenforliggende registreringsutfordringer, men vi jobber med å komme i kontakt med de det gjelder og se hvordan vi først og fremst kan løse det.
Skulle det derimot være bevisst og vedvarende, så vil det her også settes inn en form for konsekvenser.

Vi har sendt ut beskjed til alle som er registrert med No-Show så langt, og for hoveddelen så skyldes det altså naturlige årsaker, men for et fåtall så er det viktig med en påminnelse.

Husk alltid å benytt automaten på utsiden for registrering eller gjerne Proshopen i dens åpningstider.

Så, kos dere som aldri før på banen , men husk å meld dere av om dere ikke får spilt, så et annet medlem får benyttet plassen smiley