Norsk Senior Golf

NSG LAGSERIEFINALE PÅ NES G.K. 2. OG 3. SEPTEMBER 2023

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 6. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I år fikk vi med både damelag og herrelag til finalespillet.

LØRDAG 2. SEPTEMBER

Vi fikk en fantastisk dag med sol og godt med varme. Vi ble delt inn i grupper med 4 klubber. Det ble spilt 3 matcher med 9 hull.

Vi spilte som i match serien med 2 single matcher og 1 fourball match.

DAMENE stilte med følgende lag: Lise Norgren, Trine Grønn spilte singel matcher og Anne Christine Ingebretsen og Sidsel Line Langmyrh spilte fourball.

Match 1: Østmarka mot Grini: 3 mot 2 seire

Match 2: Kongsberg mot Grini: 3 mot 2 seire

Match 3: Ullensaker mot Grini: 2 mot 5 seire

Østmarka og Kongsberg til semifinale og finale. Grini til bronsefinale på søndag.

HERRENE stilte med følgende lag: Terje Burum og Terje Krogh spilte singel matcher, mens Jens Kristiansen og Tore Gundersen spilte fourball

Match 1: Mot Nøtterøy ble det 1 seier og et tap i singel og tap i fourball.

Match 2: Mot Hauger ble det uavgjort i begge singel matchene og tap i fourball.

Match 3: Mot Skjeberg ble det seier i begge singel matchene og tap i fourball.

Nøtterøy og Skjeberg gikk videre til finalespill og Grini og Hauger til lucky loser finalen på søndag

SØNDAG 3. SEPTEMBER

Finaledagen begynte kl. 08.30 for damene og kl. 09.00 for herrene

Damene møtte Ullensaker i bronsefinalen med 2 singel matcher og 1 fourball match. Det ble dessverre tap for damene våre. Likevel en meget god prestasjon som vi alle kan være stolte av.

Herrene stilte med Terje Burum, Jens Kristiansen, Kjell Njå og Tore Gundersen i Lucky loser finalen hvor 10 lag deltok. Vi spilte 18 hull slaggolf, netto. De 3 beste resultater av 4 spillere ble tellende.
Ullensaker vant med netto 223 slag mot Grini som fikk 226 slag og ble nr. 5 av 10 lag.

Da er lagspill sesongen over for denne gang i regi av Norsk Seniorgolf og vil få takke alle som har deltatt for særdeles god innsats som lover godt for nye sesonger.

PS: Vi ønsker nye spillere både damer og herrer velkommen. Du må være fylt 50 år, eller fylle 50 år i 2024. Dette er en kjempefin mulighet til å bli kjent med andre baner og ha sosialt samsvære med andre golfere.

Vennlig hilsen
Tore Gundersen