Seniorer

Finalespill seniorgruppen i Mixed matchplay

Av: Anita Mathiesen  |  Publisert: 26. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Finalespill seniorgruppen i Mixed Matchplay
Skrevet av Arnulf Skjennald

Seniorenes matchplayfinale ble spilt lørdag 23. september sammen med finalene i herregruppen og damegruppen. Finaledagen opprant med nydelig høstvær, sol, gode temperaturer og nesten ingen vind av betydning. Deltagerne i finalen var Thomas Bernt mot Hans Rosendahl, i bronsefinalen Kristin Bjartveit mot Johs. Bjørgo.

I finalematchen var det Thomas som kom best i gang og han vant de 3 første hullene. Deretter ble det en jevn match, men etter at Thomas slo sitt utslag out of bounds på hull 6 knappet Hans inn nesten hele ledelsen. På hull 9 misset Hans en kort putt og dermed var Thomas igjen 3 opp. Det ble en jevn start på andre runde hvor de to finalistene vekslet på å vinne og dele hull. På hull 14 var det Hans som slo out of bounds og dermed gikk Thomas 5 opp med 4 hull igjen å spille. Alt i alt en spennende og intens match hvor begge finalistene utviste stor fightervilje.

Bronsefinalen mellom Kristin og Johs. ble spennende og begge hadde to gode runder. Johs. kom best i gang og lå etter 11 hull 4 opp. Men, slik det ofte skjer i matchspill, fra hull 12 snudde spillet helt og Kristin vant 5 hull på rad. Før hull 18 ledet Kristin med 1 hull opp og Johs hadde en sjanse til omspill med vunnet hull. Kristin satte imidlertid en lang putt og vant tilslutt med 2 hull opp.

Dagen ble avsluttet med premieutdeling på terrassen.