Seniorer

Oppstart av Seniorturneringer 2020

Av: Anita Mathiesen  |  Publisert: 1. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Seniorkomiteen har gleden å invitere til nye turneringer hver torsdag f.o.m torsdag 7. mai 2020. I år starter vi kl.10:00!

Opplegget vil bli som tidligere med noen unntak på grunn av Korona-restriksjoner. Foreløpig kan vi dessverre ikke nyte sosialt samvær etter turneringene. Men nå gleder vi oss over at torsdagsturneringene starter opp igjen, så meld dere på!
PÅMELDINGSFRISTEN ER INNEN KL 20 MANDAG, denne gangen dermed mandag 4.5. kl 20:00.

Turneringskomitéen har i samarbeid med administrasjonen i klubben utarbeidet følgende retningslinjer for gjennomføring av turneringene. Det er viktig at vi alle tar hensyn til hverandre og støtter opp om tiltakene slik at vi kan fortsette å spille og holde turneringer på vår flotte bane.

• Påmelding skjer på vanlig måte via Golfbox.
  • Deltakeravgift betales med VIPPS (kr 80,- til 412 75 322, Anita - med angivelse av navn og turneringsdato). NB! Dette skal gjøres allerede ved påmelding.
  • Oppmøte i god tid før du skal ut.
  • En person om gangen på turneringskontoret.
  • Nå er det ikke mulig å bruke systemet på banen, så vi må bruke scorekort. Vi kjører ut scorekort på forhånd til de påmeldte, og disse kan hentes enkeltvis enten gjennom vinduet på kontoret, eller ved å legge kortene på et bord utenfor kontoret.
  • Vi fører egne kort, men bruker en annen spiller som kontroll ved å føre dennes score på høyre side av kortet. Den andre gjør det samme.
  • Når runden er ferdig signeres kortet av respektive spiller og legges på en avtalt plass. Resultatene blir lagt inn i systemet etter turneringen, og resultatene kommer på nettet.
  • Vi har ingen premieutdelinger før senere på sesongen, så her blir det å samle opp! Alle oppfordres til å reise hjem slik at det ikke blir oppsamlinger av spillere som kommer inn. Det blir m.a.o. lite sosialt samvær en stund fremover.
  • Det vil ikke bli vintrekning nå i starten av sesongen.

Brudd på disse reglene vil føre til to straffeslag.

Ellers benyttes anbefalingene fra NGF.

Flaggstangen
Flaggstangen skal alltid stå i hullet, også ved spill på greenen. Hvis flaggstangen må berøres slik at den kan stå sentrert i hullet bør spilleren bruke en kølle. NGF, 28. april 2020

Merkestaker
Alle merkestaker defineres som uflyttbare hindringer. Fritak kan tas etter regel 16.1

Hull
Når en ball er i ro etter et slag, og noen del av ballen er i hullet under greenens overflate (se bilde) anses ballen å være hullet ut, selv om ikke hele ballen er under greenens overflate.

Hvis ingen deler av ballen er i hullet under greenens overflate, er ballen ikke hullet ut og må bli spilt som den ligger.

Bunkere
Raker skal være fjernet fra banen. Det er en kjent sak at sanden i bunkere ikke kan bli jevnet ut på samme måte som ved bruk av raker. Spillerne oppfordres til å jevne ut sanden etter beste evne ved å bruke sine føtter eller en kølle. En spiller får ikke fritak pga. en dårlig rakt bunker.

Brudd på ovenstående regler medfører ikke straff, men inngår i hva som er forventet spilleroppførsel etter regel 1.2a.

Vel møtt torsdag 7. mai til en hyggelig runde med Texas Scramble!

Seniorkomitéen