Turneringer

Avslutningsturnering for dame og herregruppene

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 10. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdag 3 oktober 2020. Litt info og kriterier for turneringen.At vi skulle få en nesten normal turneringssesong denne sommeren var det lite som tydet på i april. Golf ble den første sportsaktiviteten det ble åpnet opp for, og vi har gjennomført alle turneringer innenfor de gjeldene Koronaregler. Det har oss bekjent ikke vært et eneste smittetilfelle relatert til golfaktivitet, så vi har en trygg arena for vår aktivitet.

Vi har hatt en fantastisk sesong både hos oss og i resten av golf Norge. Nye medlemmer strømmer til klubbene over hele landet, og mange har nå ett luksusproblem med ventelister. Hos oss har både damene og herrene slått alle gamle rekorder i antall påmeldte til turneringene.

Dette blir syvende sesongen herrene har hatt denne avslutningslørdagen, og det er tredje gangen damene er med. Dette har blitt en felles festdag for begge gruppene, og spenningen om de ulike trofeene blir gjerne utløst på den siste turneringen. I år er det rekordjevnt i begge klasser. Det blir bankett med bespisning og premieutdelinger etter turneringslutt.

Kriterier for turneringen.
  • Du må ha tatt poeng på Order of Merit i løpet av sesongen for å kunne delta. Det er i skrivende stund 57 damer og 70 herrer som har poeng, så sjekk om du er på disse listene før du melder deg på. (Medlemmer av dame og herrekomiteen har friplass inn i turneringen)
  • Turneringen er 18 hull netto slag, og maks antall slag er banens par pluss 5, som på ukes turneringene.
  • Startrekkefølge blir basert på plasseringen på Order of Merit listene, slik at vi avslutter med en lederball i hver klasse. Det blir rene dame og herre baller slik at man spiller med dem man konkurrerer mot. For å få kabalen til å gå opp kan det bli et par blandings baller. Det blir selvsagt skjermvisning i klubbhuset, slik at de som kommer inn tidlig har mulighet til å følge med.
  • Det er plass til maks 64 deltakere. I utgangspunktet 32 i hver klasse. Blir det mindre enn 32 påmeldte i den ene klassen, blir de ledige plassene overført til den andre klassen. Ved stor påmelding (mere enn 64) vil plassering på O.o.M bli avgjørende for deltakelse.
  • Bankett i kafeen etter turneringen, hvor de som melder seg på til bespisning får plass. Vi rigger til lokalet i henhold til gjeldene regler. Avtalt pris for mat er kr 200.-, med ubegrenset påfyll. Drikke kjøpes separat i kafeen. Husk å krysse av for bespisning hvis du vil være med på banketten.
Premieutdelinger.
Damer:
  • Dagens turnering (vanlig premiering).
  • Order of Merit
  • Match Play.
 Herrer:
  • Dagens turnering (vanlig premiering),
  • Order of Merit, månedens spiller september/oktober,
  • Birdiekongen (flest birdier på herredagene),
  • Match Play, og ikke minst Årets spiller.

Påmelding åpnes når dette er publisert.

Velkommen til en strålende sesongavslutning, og ta med fint vær og godt humør så blir dette hyggelig for alle!!

Henry Solhaug, for dame og herrekomiteene.