Turneringer

Eiksmarka Open 2020

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 3. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Grini Golfklubb inviterer golfere fra Eiksmarka og omegn velkommen til "Eiksmarka Open 2020" søndag den 20. september

Eiksmarka Open 2020 er en stor nærmiljøturnering til støtte for barne- og ungdomsarbeidet i golfklubben.

Vi jobber kontinuerlig for at vi skal bli oppfattet som den triveligste og mest attraktive 9-hulls banen i landet, og har i hvert fall nådd målet om å være den fineste banen på Eiksmarka! wink
Vi ønsker at alle i vårt nærmiljø skal få oppleve vår bane og arbeidet mot å nå våre mål, uavhengig av alder eller ferdighetsnivå smiley

For prisen av en vanlig greenfee (350,-) får deltakerne en sosial og morsom turnering, mat fra Grini Golf Café og mulighet for flotte premier fra Grini Proshop.
Underveis i turneringen vil det være varierte "golfskill"-konkurranser.

Dato: Søndag 20. september
Spilleformat: 9 hull - Texas Scramble*
Åpent for golfere på alle nivå.  (Hcp +8 til -54)
Deltakeravgift:
Voksen 350,-
Junior (0 - 19 år) 175,-
Betales i proshop ved registrering turneringsdag. (Inkluderer turnering, greenfee, lunsj og premiering)
Påmelding: Individuell påmelding i Golfbox.
Om du ønsker å spille på lag med en annen du kjenner så skriv navn på vedkommende i kommentarfeltet. Vi setter sammen lagene fredag før turneringen og passer på at de som ønsker å spille sammen, gjør det, samt at det blir en fornuftig fordeling (så godt det lar seg gjøre) på resten.

NB: Påmeldingen stenger torsdag 17.9 klokken 22:00.

Oppmøte: Første starttid er kl. 10:00. Grunnet Covid19 situasjonen bes du møte for registrering i klubbhuset kun 30 minutter før tildelt starttid.

Starttider tildeles den 18.9. innen kl. 20.00

Turneringsleder kan kontaktes på mail gmbjelke@gmail.com evt. sms til 922 40 322

*Texas Scramble –en turneringsformen som passer spillere på alle nivå.
Texas Scramble spilles med fire spillere. Alle deltagere på flighten spiller ut. Deretter velger man den ballen som ligger best til og som man vil spille videre på. Den som spilte ballen markerer ballens posisjon med en pegg, og de andre spillerne henter sine baller. Alle spiller videre fra der den valgte/beste ballen lå. Den som hadde den beste ballen spiller til sist og plukker etterpå opp peggen. Dette gjentar seg til man har hullet ut. Det er lagets score som teller. Handicap teller ikke, men vi setter gjerne sammen flighten slik at alle flighter stiller noenlunde likt. Det spesielle med Texas Scramble er at i løpet av runden må minst to utslag fra hver av spillerne på laget ha vært brukt. I vanlig scramble kan man nemlig ende opp med at utslagene til én av spillerne brukes gjennom hele runden. Texas Scramble fjerner denne muligheten, og sørger i stedet for at alle spillerne blir en viktig del av spillet. Alle opplever mestring og er en del av laget.