Turneringer

Eiksmarka Open 2022

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 8. september 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Grini Golfklubb inviterer alle golfere velkommen til "Eiksmarka Open 2022" søndag den 25. september

Bli med på en fantastisk turnering til støtte for barne- og ungdomsarbeidet i golfklubben.

Grini Golfklubb er den fineste golfbanen på Eiksmarka wink og har som mål om å bli oppfattet som den triveligste og mest attraktive 9-hulls banen i landet. Vi ønsker at alle, uavhengig av alder eller spillehcp, skal få oppleve den flotte banen vår!

Sammen med juniorgruppens mange støttespillere, arrangerer klubben hvert år denne unike og morsomme golfturneringen, der du kan ta med nabo, golfvenner eller komme alene for å delta i en sosial setting.

For prisen av en vanlig greenfee får deltakerne en 9-hulls turnering, mat fra Grini Golf Café og Grini Hjemmebakeri. Det er flotte premier fra SignOn, Ringi, Kjekstad GK, Grini Proshop, Grini Golf Café m.fl. Det premieres både for brutto og netto resultater samt andre gode prestasjoner. Underveis i turneringen vil det være varierte "golfskillz"-konkurranser.

Dato: Søndag 25. september
Spilleformat: 9 hull - Texas Scramble*
Åpent for golfere på alle nivå.  (Hcp +8 til -54)
Deltakeravgift:
Voksen 420,- og Junior (0 - 19 år) 210,-
Deltakeravgiften betales i Proshop ved registrering turneringsdag. (Inkluderer turnering, greenfee, lunsj og premiering).

Påmeldingen stenger torsdag 22.9 klokken 22:00

Om du ønsker å spille på lag med en annen du kjenner så skriv navn på vedkommende i kommentarfeltet. Vi setter sammen lagene fredag før turneringen og passer på at de som ønsker å spille sammen, gjør det, samt at det blir en fornuftig fordeling (så godt det lar seg gjøre) på resten.

Turneringsleder kan kontaktes på mail gmbjelke@gmail.com evt. sms til 922 40 322

*Texas Scramble –en turneringsformen som passer spillere på alle nivå.
Texas Scramble spilles med fire spillere. Alle deltagere på flighten spiller ut. Deretter velger man den ballen som ligger best til og som man vil spille videre på. Den som spilte ballen markerer ballens posisjon med en pegg, og de andre spillerne henter sine baller. Alle spiller videre fra der den valgte/beste ballen lå. Den som hadde den beste ballen spiller til sist og plukker etterpå opp peggen. Dette gjentar seg til man har hullet ut. Det er lagets score som teller. Vi setter gjerne sammen flighten slik at alle flighter stiller noenlunde likt. Det er også mulig å melde på et fult lag som da spiller sammen. Det spesielle med Texas Scramble er at i løpet av runden må minst ett utslag fra hver av spillerne på laget ha vært brukt. I vanlig scramble kan man nemlig ende opp med at utslagene til én av spillerne brukes gjennom hele runden. Texas Scramble fjerner denne muligheten, og sørger i stedet for at alle spillerne blir en viktig del av spillet. Alle opplever mestring og er en del av laget. Turneringens regler vil bli fordelt og forklart i forkant av turneringsstart.