Turneringer

Klubbmesterskapet 2020

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 24. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Referat fra Klubbmesterskapet 2020

KM 2020 ble gjennomført helgen 22. - 23. august 2020. 71 deltakere stilte til start fordelt på fire klasser, juniorer, damer, herrer og herrer senior.
Regn på natten og tidlig lørdag morgen, samt til dels mye vind hele dagen, gjorde forholdene krevende. På tross av dette var det mange som spilte meget bra og til sitt handicap.
Det var i år satt en cut på 2/3 og til søndag var feltet redusert til 50 deltakere.

Kontrastene kan ofte være store, og været søndagen fremsto fra sin beste side, med sol og lite vind, noe som også medførte at mange hadde betydelig bedre resultat andre dag.
Jonathan og hans mannskap hadde gjort en formidabel innsats i både forkant av og under mesterskapet og sørget for at banen var i meget god stand, med som vanlig, meget raske greener.
Etter endt turnering var det servering med buffet fra Grini Golf Cafe og premieutdeling på terrassen.
Det var premier til de fem beste i hver klasse. I tillegg hadde vi trekkepremier.

Klubbmestere og vinnere av vandrepokalene ble i år, som de foregående årene:
Herreklassen – Frithjof Åstorp Rasmussen med 139 slag
Dameklassen – Kathrine Høyer med 151 slag

Begge resultatene er nye mesterskapsrekorder! smiley

I tillegg ble det kåret klubbmestere i Juniorklassen, som også ble Fridtjof Åstorp Rasmussen og i Herrer Senior som ble Karl-R Strømmen med 169 slag.

De fem beste i hver klasse ble premiert:

Juniorer
Klubbmester Frithjof Åstorp Rasmussen 139 slag
2. plass Henrik Heyerdahl 156 slag
3. plass (Anton) Magnus Cedsal Hannevik 168 slag
4. plass Jesper Pedersen 177 slag
5. plass Lukas Pedersen 191 slag

Herrer senior
Klubb-mester Karl-R Strømmen 169 slag
2. plass Magnus Ekstrøm 174 slag
3. plass Petter Urdahl 178 slag (S18)
4. plass Erik Arenstedt 178 slag
5. plass Roar Rismo 181 slag

Klubb-mester Cathrine Høyer 151 slag
2. plass Lise Norgren 188 slag
3. plass Inger Edvinsen 196 slag
4. plass Gro Hustoft 198 slag
5. plass Lizy Hagnes 200 slag

Herrer
Klubb-mester Fridtjof Åstorp Rasmussen 139 slag
2. plass Kevin Mcfadden 156 slag
3. plass Terje Burum 159 slag
4. plass Kayse Gunther Greging 160 slag (S18)
5. plass Henrik Heyerdahl 160 slag

For øvrige resultater se Golfbox.

Grini golf klubb takker nedenfor nevnte sponsorer for flotte gaver til klubbmesterskapet 2020. Vinnerne er som følger:
Gavekort hos Oslo Filharmonien for to personer – Lisbeth Mysen
Gavekort DFDS Minicruise Oslo – København for inntil 4 personer – Stein Sverre Hovden
Gavekort Color Line 2 døgns Cruise Oslo – Kiel for inntil 4 personer – Terje Burum
Pro-time hos Thomas Nielsen – Inge Trandum
Pro-time has Jørn Johnsen – Trym Nordhus
Hovedrett hos Grini Golf Café – Øyvind Hansen

Arrangementet i år var meget vellykket, og Klubben ønsker å rette en stor takk til Turneringskomitéen ved Jan W. Dahl, Lisbeth Risnes og Bent Uvaag Johansen for god planlegging og solid gjennomførelse.
Med på laget og til stor hjelp var også Anita Mathiesen, Trine Grønn, Stein Hovden, Hanne Svagård og Ståle Kavli - en stor takk til dere og!

Og til slutt; Tusen Takk til alle spillere som var med og bidro til 2 spennende dager!