Turneringer

SommerMix og International Pairs kvalifisering, søndag 13/6

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 25. mai 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Endelig klare for årets første klubbturnering under strenge korona restriksjoner

Den ordinære SommerMix spilles som en scramble parturnering med 1/2 hcp. Startkontingent kr. 200,- pr. deltaker. Aldersgrense 13 år. Det er i år inndelt i tre klasser:
Klasse A – 18 hull hvor herre/dame danner et par. Max 36 hcp
Klasse B – 18 hull hvor paret er enten herre/herre eller dame/dame. Max 36 hcp.
Klasse C – 9 hull fri parsammensetning. Max 54 hcp. Alle spiller fra 45.

I utgangspunktet er det plass til totalt 72 deltakere.
Dersom det blir flere påmeldte, vil Turneringskomiteen vurdere hvor mange par som kan delta i hver klasse. Dette også med tanke på eventuelt å øke antall deltakere.

I forbindelse med SommerMix har vi i år inkludert en egen klasse for kvalifisering til International Pairs 2021.

International Pairs 2021 (IP 21)
IP 21 er en internasjonal turnering (tidligere Nordea Pairs), hvor lag fra ca 40 klubber i Norge kjemper om en plass i den internasjonale finalen som arrangeres i Portugal 26-30 okt 2021. Den norske finalen blir gjennomført på Miklagard 18. sep 2021.

Grini GK gjennomfører en kvalifiseringsrunde til IP 21, hvor det vinnende laget deltar i landsfinalen. Når en melder seg på IP 21 kvalifiseringen er det en forutsetning at en også kan delta på de etterfølgende turneringene dersom en vinner.
IP kvalifiseringen spilles som fourball (bestball) Stableford over 18 hull. Spilleformen innebærer at to spillere danner sider og spiller hver sin ball. Sidens beste resultat på hvert hull teller /regel 23). Turneringen spilles med ¾ hcp. Det er en klasse og et lag består av to menn, to kvinner eller et mixed lag. Denne klassen er bare åpen for klubbmedlemmer. Startkontingenten for denne klassen er kr 250 pr deltaker. Aldersgrense 18 år. Vinnerlaget kvalifiserer seg til landsfinalen.

For mer informasjon kan en se IP Norway sin hjemmeside på FB og på IP webside.

Påmelding for SommerMix/IP er nå åpnet. Meld deg på HER.

MVH
Turneringskomiteen