Turneringer

Vårspretten – søndag 10. mai

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 8. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Da er tidene offentliggjort

Vi har lagt til to flighter for å få med oss de fleste på reservelisten, en i klasse A/B (18 hull) og en i klasse C/D (9hull), totalt 79 deltakere. To deltaker er fortsatt på venteliste.

Da det var 47 startene i klasse B ble denne delt i to like store hcp-klasser, hhv klasse B1(Hcp 15,1 – 24,0) og B2(Hcp 24,1- 36,0).

Gruppene A og B1/B2 spiller nettoslag over 18 hull. Maksimum antall slag er hullets Par+5. Dvs maks 8, 9 og 10 slag for hhv par 3, 4 og 5 hull.
Gruppene C og D spiller Stableford over 9 hull. Husk å plukke opp ballen når du ikke kan få poeng på et hull og skriv ned antall slag du har brukt.

Viktig info
Møt i klubbhuset (proshop) for betaling av startkontigent kr 150 (kort), registrering og utdeling av scorekort 30 min før din starttid. Møt på utslagstedet hull 1 10 min før starttid.

Den enkelte fører sitt eget scorekort (husk blyant). Markøren sin score føres til høyre på scorekortet. Bare spiller signerer, men markørens navn føres på scorekortet.
Etter endt runde kontrolleres scoren og scorekortene legges på anvist sted ved klubbhuset.

For de som går 18 hull (klasse A og B1/B2) starter andre runde senest 2 t og 40 min etter starttid runde 1. Runde 2 for første 18-hulls flight er kl 1220. Øvrige følger etter så snart det er klart.

Husk følgene
Hold følge med flighten foran. Spilleren med lavest Hcp er ansvarlig for flighten.
Spill provisorisk ball hvis i tvil.
Leting etter ball i Out –of-Bounce(OOB) er ikke lov.
Spill ”Ready Golf”, også rundt og på greenen.

Det er ballplassering på Fairway (innen 1 køllelengde).

Coronatiltak medfører at
Raker i bunkerne er fjernet.  Alle må jevne ut spor i  sanden så godt en kan. Ballen skal spilles som den ligger.
Flaggstangen skal bli stående i hullet. Ballen er ikke i hullet før den ligger i ro i koppen (en del av ballen skal være under hullkanten).
Merkestaker skal ikke fjernes (avstandsmerker og røde staker) og anses som uflyttbare hindringer og gir fritak etter regel 16.1

Vi ønsker alle en fortreffelig dag på golfbanen.

Turneringskomiteen