Turneringer

Velkommen til årets Klubbmesterskap

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 21. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ytterligere detaljer til helgen

Da er trekningen av lørdagens startfelt gjort og alle skal ha fått e-post med starttid og hvem en spiller sammen med. Informasjonen finnes også i Golfbox.

Dessverre var det flere som ikke kom med, og er nå satt på venteliste etter hcp i de ulike klassene.
Skulle det til formodning være noen påmeldte som ikke får mulig til å delta, oppfordres det raskt til å kontakte turneringslederen, Jan W. Dahl, slik at vi får kontaktet de på ventelisten så fort som mulig.

Banen
Det spilles med ballplassering innen et scorekort på kortklippet område (Fringe og fairway). Ballplassering gjelder også for tilfeldig vann og GUR på kortklippet område. Out-of-bounce (OOB) følger den rette linje mellom to staker, selv om området er klippet eller ei.
Områder hvor det skal plantes trær er merket med orange staker. Noen av områdene (mellom fairway 4 og 5 og mellom fairway 7 og 8) er merket GUR. Andre områder gjelder området innenfor stakene som GUR.

NB! Bunkeren til høyre ved green 5 er i sin helhet merket GUR

Spille informasjon
  • Det spilles bruttoslag i alle klasser
  • Starttid siste 9 vil være 3 timer etter starttid første 9
  • All registrering foregår i proshop før spill. Alle bes registrere seg minimum 40 min før egen starttid.
  • Vi bruker GOBEX-kort for å registrere score. En bytter ikke kort med markør. Som backup får Flighten i tillegg med et scorekort hvor spillernes score noteres.
  • Startkontingent 150,- betales i proshop før første runde (Betales med kort/VIPPS)
  • Flagget skal stå i hullet. Det er ikke tillatt å ta dette ut.

Utslagssteder

Damer - 18 hull lørdag og 18 hull søndag fra tee 45.
Herrer/Herrer senior/Junior – 18 hull lørdag og 18 hull søndag fra tee 52.

Longest drive/Closest to pin
På lørdag vil det være konkurranse om longest/closest for både damer og herrer.

Cut
I år vil vi det bli foretatt cut etter lørdagens spill, hvor cutgrensen settes slik at de 48 beste (2/3 deler) går videre til sluttspillet på søndag.

Bevertning
Grini Golf Café vil servere buffet fra kl. 15:00 begge dager. Alle deltagere trenger kun å betale kroner 100,- for middag + kaffe. Dette må gjøres igjennom Proshopen.

Livescore
For de som ønsker å følge med på årets klubbmesterskap, og ikke får vært til stedet selv, kan dette gjøres HER.
Man vil da kunne se samme skjermvisning som er i klubbhuset.

Premieutdeling
Vi kommer til å gjennomføre premieutdeling på søndagen, umiddelbart etter siste flight har kommet inn.
Estimert tid er ca. kl. 16:30.
Ihht. dagens situasjon, vil den gjennomføres ute, uavhengig av vær, og med god avstand til hverandre.

Filming og bilder
For dette års mesterskap, har vi valgt å leie inn en fotograf, som både vil ta bilder, samt også lage en film.
Om man ikke ønsker å være med på hverken bilder eller film, så skal man selvfølgelig få slippe det.

Vel møtt smiley