Damer

Informasjon - AVLYST -pga for få påmeldte. Dameturnering. Par-turnering Irish Greensome

Dato:tirsdag 8. oktober 2019 - kl. 1530
Sted:Grini GK
Start påmelding:Se Golfbox
Slutt påmelding:Se Golfbox

Denne tirsdagen runder vi av sesongen med en hyggelig par-turnering.
Kontaktperson for turneringen den 8.10. er Ann-Mari Strand, mobil 97642422

Regler for Irish Greensome 8.10.:
  Begge spillere slår ut hver sin ball fra utslagsstedet. På alle hull slår spillerne deretter ett slag på partnerens ball. Deretter velger man hvilken ene ball man vil spille videre på, den andre plukkes opp. Så spiller man annenhver gang på ballen til den er i hullet, pg antall slag brukt av laget noteres på kortet.
Begge spillere skal ha tre tellende utslag på runden.
Resultatberegning for Irish Greensome 8.10.:

Irish Greensome-turneringen spilles med 100% handicap, men med handicapgodtgjørelse for den enkelte, ut fra at lagenes felles spillehandicap (SH) skal bli så rettferdig som mulig når spillere på ulikt nivå konkurrerer med hverandre.
- Består laget av to spillere, får spilleren med lavest SH (færrest tildelte slag) 60% av sitt SH, og spiller med høyest SH får 40% av sitt SH. Så summeres disse to, og summen avrundes til det som blir lagets sammenlagte spillehandicap.
- Blir det et lag med 3 personer, blir fordelingen 60-40-20, med 20% av SH til den med høyest SH.