Aktiv Ferie - for og av ungdom

Hvem, Hva, Hvor

Målet vårt er at du skal ha det gøy med golf! Alt er GRATIS, du kan komme når som helst og være så lenge du vil innenfor åpningstiden smiley Kom alene, eller sammen med venner!

Hvem
Lokale ungdom i alderen 11 - 19 år som enkelt kan gå eller sykle til Grini Golfklubb.

Når
Hverdager mellom 09:00 - 15:00 i ukene 26, 27, 31 og 32 (mandag 26. juni tom fredag 07. juli og 31. juli tom 11. august).

Hva kan du gjøre?
Rangen har vi til en hver tid 4 matter tilgjengelig for alle deltagere på Aktiv Ferie. Her får du gratis baller og kan kose deg og øve så lenge det er tilgjengelighet i tidsrommet.
Det samme gjelder på Puttingegreen og Chippinggreenen. Vi har også satt opp et eget Pitchingområdet (bak Hull 3 og 4) der alle deltagere også kan øve seg.

Hos oss kan du låne utstyr om du trenger det! Bare kom som du er.

Få godkjent VTG-kurs og få gratis medlemskap
Syntes du golf er gøy og har lyst til å spille på baner i Norge, er du nødt til å ha et godkjent VTG-kurs og et medlemskap i en golfklubb.
Derfor har vi laget et opplegg i sommer som gjør at du skal klare nybegynnerkravet i golf. Noen vil klare kravene på en dag eller to, mens andre vil kanskje trenge en hel uke.

Alle som kommer på Aktiv Ferie uten erfaring, får et aktivitetskort med forskjellige øvelser. Når du klarer disse øvelsene og får det godkjent av en av våre Aktivitetsledere og i tillegg løser noen oppgaver i et 30 - 45 minutters E-læringsprogram, har du godkjent nybegynnerkurs (VTG) og vil få gratis medlemskap* i Grini Golfklubb ut sommeren (frem til 01. september).

Nybegynnerkravene er delt inn i putting, chipping, jernslag, bunker og spill laugh

På de forskjellige dagene har vi masse morsomme øvelser og konkurranser. Blir du med på disse dagene kan vi garantere deg at du får godkjent nybegynnerkurs. Hver dag er altså ikke lik!

Påmelding / Registrering
Vi har ingen påmelding, men alle som kommer må registrere seg. Dette gjøresfør man starter på dagen - hver dag.
Ta kontakt med en Aktivitetsleder!

Hver dag har vi minimum 3 aktivitetsledere på plass. De er godt synlig med egne t-shirts, og er der for å hjelpe til og bistå for at deltagere får en best mulig opplevelse.

*Medlemskapet er en greenfeemedlemskap og løper ut august. Det vil automatisk bli sagt opp pr. 01.09.2023.
Det er mulig å forhåndsbooket ønsket starttid opp til 3 dager før.