Damer

Damenes matchplay 2020 fullført - og vinneren kåret!

Av: Trine Grønn  |  Publisert: 30. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Kampene i årets matchplay har vært uhyre jevne, og både gull- og bronsekampen ble avgjort først på hull 18! Årets vinner av matchplay 2020 ble Lise Norgren.

I år fulgte damegruppen herrenes eksempel fra tidligere år, og la opp til et innledende gruppespill før utslagsmatchene ble satt opp. På denne måten fikk alle som hadde meldt seg på til matchplay-spill denne sesongen, spille minst 3 kamper hver. Vi var 20 påmeldte, fordelt på 5 grupper. De to beste fra hver gruppe gikk videre til oppsett av 2 8-delsfinaler og deretter 4 kvartfinaler.
De som gikk videre fra gruppespillet:
gruppe 1: Lise Norgren og Grethe Brynildsen
gruppe 2: Delores Guggenheim og Trine Grønn
gruppe 3: Gro Hustoft og Anne Christine Ingebretsen
gruppe 4: Grete Cecilie Danielsen og Hanne Svagård
gruppe 5: Inger Edvinsen og Kirsti Braathen

* Kvartfinalene ble uhyre jevne: Anne Christine måtte se seg slått først på hull 20! Og Delores og Inger måtte bli med til hull 19 for å slå ut Gro og Trine, mens Grete Cecilie avgjorde mot Grethe først på hull 17.
* I semifinalen vant Lise over Delores, mens Grete Cecilie vant sin kamp mot Inger. Så gullkampen skulle stå mellom Lise og Grete Cecilie, mens bronsekampen stod mellom Delores og Inger.

Lørdag 26. september var satt av til finalekamper i matchplay både for herrene og damene. Og dette ble gjennomført på en virkelig herlig måte: Finalistene i både dame- og herregruppen gikk i samme flight, slik at kampen om 1.- og 2.- plass ble avgjort i en felles flight, og kampen om 3. plass og "den sure 4.plassen" i den andre fellesflighten. Tilbakemeldingen fra spillerne var at dette var både trivelig og inspirerende, og noe vi bør fortsette med også neste år.

Igjen var det slik at ingenting ble avgjort før det ikke var flere hull igjen: Lise var 1 opp da hun og Grete slo ut på hull 18, og på green måtte Grete se seg slått 2&0. Bronsekampen ble enda jevnere, det stod uavgjort ved utslag på hull 18, og Delores vant siste hullet, altså 1&0.

Vi gratulere LISE NORGREN med seier i årets matchplay,  Grete Ceceilie Danielsen med 2. plass og Delores Guggenheim med 3. plass.

Vi takker alle for innsatsen i årets matchplay-spill, og håper å se at enda flere melder seg på til dette neste år: Enkel moro, og en fin anledning til å måtte skjerpe spillet sitt gjennom sesongen!

Hilsen damekomiteen :)