Damer

Et vårlig nyhetsbrev fra damekomiteen 2021

Av: Trine Grønn  |  Publisert: 6. april 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi er mange som lengter etter åpne baner og støl svingmuskulatur... Damekomiteen har planlagt sesongen, og gir her en første oversikt over hva nye og ikke så nye Grini-damer kan melde seg på av turneringsmoro i 2021.

Vi håper alle at det blir mulig å spille golf og gjennomføre turneringer innenfor smittevernreglene også i år, så her er oversikt over hva damekomiteen har planlagt for alle Grinis golfglade kvinner denne vårsesongen :
  • Tirsdag er damegruppens turneringsdag. Vi har satt opp 8 tirsdagsturneringer denne våren, med oppstart tirsdag 4. mai. Da spiller vi lag-turnering (Texas scramble for lag). Vi oppfordrer nye damespillere i Grini GK til å melde seg på til denne sosiale og uhøytidelige åpningsturneringen for damegruppen: Det er en måte å treffe andre klubbmedlemmer på, og også raskt finne ut at det er helt ufarlig å bli med på dameturneringer i Grini GK.
  • Samarbeidet med herregruppen i klubben er godt, og vi skal i år spille to helgeturneringer sammen med herrene: Herregruppen inviterer til en dameklasse i Grini mini-tour:  En 9-hullsturnering hver av de tre dagene 4.- 5.- og 6. juni. Og så går dame- og herrekomiteen sammen om å invitere til en 18-hulls sommerturnering lørdag 26. juni, med shotgun-start og med et felles sommermat-måltid og premieutdeling etterpå
  • Tirsdag 29. juni på dagtid går den årvisse Naboturneringen for damene av stabelen, i år på Haga GK. Spillerne kommer fra klubbene Haga, Bærum, Oslo og Grini.
  • Vi ønsker mange flere med på MATCHPLAY 2021 for damene!  I matchplay spiller man en mot en, og hull for hull.  Vinner er den som har vunnet flere hull enn det er igjen å spille på en 18-hullsrunde (evt 9-hullsrunde). Dette er en konkurranse som går over hele sesongen, med start i mai-juni og avslutning i september. Vi spiller først gruppespill, slik at alle som er med, får spilt minst 3 kamper. De som da har vunnet sine gruppespill, går videre til utslagsfinaler. Siste finaledag arrangerer vi sammen med tilsvarende finaler i herrenes matchplay. Dette er skikkelig moro!
All påmelding skjer i golfbox, også til matchplay, og vi åpner for påmelding til vårens tirsdagsturneringer den 19. april.
Ta kontakt med en av oss i komiteen (kontaktinfo finns HER) dersom du lurer på noe eller trenger hjelp til å finne ut av nettsted, golfbox eller annet.
Viktig poeng: Grinis nettsider og damegruppens nettside der, under www.grinigolfklubb.no, er hovedkilden til informasjon fra klubben og  damekomiteen. Men vi har også en privat gruppe som styrer seg selv på  Facebook, og der kan man spørre om ting, dele info, avtale turer osv. Søk opp Grinis Damegruppe på FB og meld deg inn.

Annen moro å følge med på:

- Vi får også invitasjoner til å delta på turneringer i andre golfklubber, som  Holtsmark, Kragerø,  Hauger, Oslo mfl. Informasjon om dette vil bli lagt ut fortløpende på nettsiden til damegruppen på www.grinigolfklubb.no
- Er du 50+ år og liker å gå selskapsrunder og/eller spille turneringer på forskjellige baner? Da kan du melde deg inn i Norsk Seniorgolf (NSG) for en rimelig penge, og få tilgang til mye moro land og strand rundt. Mye skjer på dagtid/'pensjonisttid,' men det også mange spennende seniorturneringer lagt til helger. Damegruppen i Grini GK har en liten gruppe aktive NSG-spillere, og vi håper å bli flere i år: Blir du med?