Litt sommernytt og nytt om høstens turneringer

Av: Trine Grønn  |  Publisert: 16. juli 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Sommeren er over oss - og godt er det! Likevel er det bare 3 uker til vi starter opp høstsesongen for damegruppen tirsdag 6. august. Så påmelding til høstens tirsdagsturneringer er nå klar i golfbox og fra hjemmesiden vår. Håper å se riktig mange av dere!

Etter at vårsesongens tirsdagsturneringer var unnagjort, er mange aktive gjennom sommeren både på Grini og på andre baner i inn- og utland. I golfbox er det mulig å finne fram til  og melde seg på åpne turneringer over det ganske land, og det hender at Grini GK-damer gjør det riktig så bra i slike sammenhenger! Det gir en fin mulighet til å snakke fram vår fine 9-hullsbane. Bildet gir et glimt av den store opplevelsen det er å gå Lofoten Links!
Ymse å nevne fra de siste ukene:
* Kvartfinalene i vår interne golfcup - Matchplay damer 2019 - er snart ferdigspilt. Semifinalenen går i august. Se mer om hvem som fortsatt er med fram mot finalen i september i eget oppslag på nettsiden vår.
* Naboturneringen mellom golfklubbene Oslo, Bærum, Haga og Grini ble spilt på Oslo GK den 25. juni.  Damegruppen i Oslo GK hadde gjort en formidabel jobb med tilrettelegging for en flott dag for 90 påmeldte spillere, midt oppe i byggeaktivtetene for nytt klubbhus.  Takk for en strålende dag på en herlig bane, tross lunefulle værguder og midlertidige lokaler! Grini GK var godt representert med 16 deltakere. Best av våre i klasse A ble Sidsel Line Nyquist Langmyhr på 13. plass. Vinneren, tidligere Grini-medlem Ellen Holven, regner vi også fortsatt litt som "vår". I klasse B ble Hanne Svagård best av våre på en solid 7.plass, og i klasse C slo Ruth Solem til  med en flott 5. plass.
* Den 9. juli møtte 20 Grini-damer til intern dyst på den årlige turen til Borre GK. Det rapporteres om strålende vær og godt spill: Brita Hoth-Larsen tok en suveren førsteplass med 38 poeng, med Helga Slørdah som en god nr 2 med solide 33 poeng. Moro!
* Grini GK stiller i år for første gang med eget damelag i lagserien til Norsk seniorgolf. Vi spiller da to kamper mot lag fra hhv Kongsberg, Asker og Kjekstad GK. Dette pågår fram til uti august. Mer om dette siden..

Golf er gøy! Så finn fram almanakken og golbox/nettsiden vår, og meld dere på høstens tirsdagsturneringer for damegruppen, og få  da samtidig med dere når fristen er for å melde seg på klubbmesterskap og andre morsomme klubbturneringer i høst. FORTSATT GOD SOMMER TIL DERE ALLE!

Hilsen Trine, for Damekomiteen