Damer

Resultater fra damegruppens turneringsaktiviteter i sommer

Av: Trine Grønn  |  Publisert: 19. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi er igang med høstens turneringsprogram for damegruppen i Grini GK. Mange har også deltatt i turneringer i andre klubbers regi i sommer. Her følger en liten oppdatering ut fra det vi har oversikt over.

Tirsdagsturneringene:
  • Tirsdag 11.8.  var vi 32 deltakere som spilte høstens første 9 hullsrunde med netto slaggolf i strålende varmt sommervær.  Vinneren i klasse A denne gangen ble Trine Grønn med -3, med Kerstin Wollan og Inger Edvinsen hakk i hæl, begge på -1. Suveren vinner i klasse B var Lisbeth Mysen med -4, fulgt av Inger Wiig på en solid par og Unni Eichinger på +1. Vi gratulerer!  Resultatene for turneringen 11.8. kan ses HER.
  • Tirsdag 18.8. spilte vi brutto slaggolf over 9 hull, som en forberedelse til klubbmesterskapet kommende helg: Da er det kun antall slag på runden som gjelder, uansett forskjeller i handicap. Ikke alle synes det er ok å måtte hulle ut på alle hull, så vi var spent på oppmøtet. Desto mer gledelig at vi ble 29 deltakere, jevnt fordelt på to klasser. I klasse A fullførte 8 spillere runden på under 50 slag, og duoen i toppen imponerte stort: Lise Norgren vant med totalt 41 slag (+6), med Sidsel Line N. Langmyhr like bak med total 43 slag (+8). Vi gratulerer med storspill! I klasse B var det jevnere, her vant Hanne Svagård med solide 48 slag, foran Merethe Johansen (49 slag) og Kathrine Nielsen (50 slag). Resultatene for turneringen 18.8. kan ses HER. Vi gratulerer alle med innsatsen, og ønsker lykke til til dem som skal delta i klubbmesterskapet.
Status for Orders of Merit damer 2020:
Hvert år spiller vi om en sammenlagtseier for hele sesongen, kalt Orders of Merit. De 20 beste i hver turnering blir tildelt poeng ut fra sin plassering på resultatlisten i hver tellende turnering. Når sesongen er ferdigspilt, legger man sammen poengene tildelt for de 8 beste rundene for hver spiller for å få fram hvem som vinner sammenlagt-seieren for sesongen.
Per 18.8. leder Lise Norgren (136 p) foran Sidsel Line N. Langmyhr (125p), men bak disse to jager et kobbel av damer i posisjon til å ta dem igjen i løpet av de fem tellende turneringene som er igjen i høst. Siste tellende turnering er en 18-hullsturnering felles med herregruppen lørdag 3. oktober. Dagen avsluttes med premieutdeling både for turneringen og for sammenlagtseire for herrer og damer. Dere kan følge med på utviklingen i kampen om sammenlagtseieren HER.

God og gledelig Grini-deltakelse på dameturneringer i andre klubbers regi:
  • 30. juni var Bærum GK arrangør for den årlige Naboturneringen med deltakere fra golfklubbene Bærum, Haga, Oslo og Grini. Som tidligere rapportert, gjorde Grini rent bord i klasse A denne gangen, med Trine Grønn på 1. plass, Gro Hustoft på 2. plass og Marianne Nordli på 3. plass. I klasse B tok Kathrine Nielsen en solid 4. plass. Neste år er det Hagas tur til å arrangere denne turneringen siste tirsdag i juni, før det igjen er Grini GKs tur i 2022.
  • 9. august arrangerte Oslo GK Ladies Vandrepokal 2020Grini GK hadde ingen deltakere i kl A, men var tydelig til stede i kl B: Vi hadde 4 spillere innenfor topp 10! Anne Christine Ingebretsen tok en imponerende 2. plass med +2,  med Gro Hustoft på 5. plass (-1), Brita Holth-Larsen på 7. plass (-2) og Inger Edvinsen på 9. plass (-3). Flott levert!
    Klasse A ble for øvrig vunnet av tidligere Grini-spiller Ellen Holven med imponerende +4. Hele resultatlisten ligger HER
  • 15. august arrangerte Holtsmark GK Damenes runde, en turnering mange gledet seg til på en av Norges flotteste baner. Også her gjorde Grini-damene det bra i klasse B med tre spillere innenfor de ti beste, til tross for vanskelige baneforhold på grunn av total sanding av hele banen dagen før: Grethe Brynildsen tok en solid 3. plass (-1), Tina R. Quale 5. plass (par) og Gro Hustoft 7. plass (+1). Hele resultatlisten er HER.

Hvis Grini-damene har representert klubben vår også på andre turneringer rundt om i landet denne sesongen, hører vi gjerne om det slik at vi kan skrive  om det på denne  nyhetssiden.

Grini-damenes deltakelse denne sommeren i ymse turneringer og i lag-serien i regi av Norsk Seniorgolf fortjener et eget nyhetsoppslag. Det kommer snart - så følg med! wink