Damer

Takk for i år fra Damekomiteen!

Av: Trine Grønn  |  Publisert: 12. oktober 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Turneringsglade tirsdagsdamer rundet torsdag 11.10. av sesongen med premieutdeling, deling av erfaringer med årets sesong og gode ideer for forbedringer neste år.

Damekomiteen inviterte alle som har deltatt på minst en tirsdagsturnering i 2018, til en hyggelig avslutning i pyntet klubbhus med kaffe og nybakte kaker fra Kayse på bordet. Første post på programmet var en oppsummering av årets turneringssesong og lufting av synspunkter på hva som har fungert bra, og hva som kan gjøres bedre neste sesong. Vi fikk mange gode innspill som damekomiteen vil følge opp!

Så var det tre runder med premieutdeling, og la oss si det som det er: I år var Anne Christine Ingebretsen og Gro Hustoft på stigende kurs gjennom hele sesongen, med imponerende spill gang etter gang. Likevel skulle endelig rekkefølge på premielistene for Orders of Merit bli avgjort først etter avslutningsturneringen den 6. oktober. Selv om vi var flere som da gjorde vårt beste for å slå disse to, var de for gode:
- I konkurransen om beste skåre over 9 hull gjennom hele sesongen (eclectic) delte Anne Christine og Gro seieren, begge med 33 slag over 9 hull og like mange birdies. For flere resultater, se her.
- I sammenlagtkonkurransen vant Anne Christine, med Gro på 2. plass og Sidsel Line Nyquist Langmyhr på 3. plass. For flere resultater, se her.

Og i årets matchplay, med 16 påmeldte, var det spenning til siste slutt om alle tre pallplasser.  Så da ble det hat-trick for Anne Christine Ingebretsen: Hun tok sin tredje seier av tre mulige, med Lise Norgren på 2. plass og Grete Cecilie Danielsen på 3. plass.

Denne kvelden takket vi også av tre flotte damer som har gjort en solid innsats over mange år for damegruppen: Hedda Hagemann Myklebost, Anni Sanderhof og Helga Slørdahl.
Og vi ønsket velkommen tre nye medlemmer av damekomiteen fra sesong 2019:
Hanne Svagård, Inger Wiig og Kirsti Braathen.

Tirsdagsdamene takker alle som spiller golf på Grini for alle smil og nikk, og for hyggelige runder med kjente og ukjente, veteraner og nykommere.  Slik  bidrar vi alle til et inkluderende og godt miljø! Og takk til Jonathan og hans folk for iherdig innsats for å gjøre banen så bra som den ble, til Kayse og hans team for å tilby oss kulinariske gleder av beste sort, og til Petter, Camilla og Annikken for sin blide og serviceinnstilte drifting av proshop. Og en særlig takk til "blomsterdamene", Grethe Thorbjørnsen og Ruth Solem: de har tryllet med blomster på alle de riktige stedene, og virkelig løftet opplevelsen av Grini og banen flere hakk!

Takk for i år  - vi ses neste år! Og da ønsker vi oss enda flere tirsdagsdamer: turnering er enkel moro!