Grini Junior Team

Kjære alle Grini-juniorer

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 22. juni 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Endelig tid for sommer!

Denne våren har vi hatt nesten 100 juniorer på trening hver uke, og rundt 50 i alderen 4-9 år er med på golfgøy. Vi har nylig passert 300 juniormedlemmer.
Velkommen til alle nye medlemmer, så herlig at dere har valgt Grini GK.

Takk for en flott start på sesongen smiley

Dere Grini-juniorer er kanskje de hyggeligste juniorene i hele Norge!!
De fleste medlemmene på Grini er veldig flinke til å si Hei!. Det gjelder på klubbhuset, treningsfeltet og banen. Det gjelder også på alle andre golfklubber som medlemmene besøker. Som Grini-junior forventes og ønskes det at dere sier Hei! til alle dere møter.

Mange av medlemmene i klubben er imponert over dere! Dette fordi de ser at juniorene booker tider selv, møter i god tid ved første tee, har med vann og det utstyret som trengs, har alltid peg, kølle og ball klar når det er deres tur til å slå ut. De opplever at juniorene ofte er gode til å holde tempo på banen ved å gå raskt og spille effektivt. Dere legger tilbake oppslått torv, raker i bunkere og reparer nedslagsmerker på greenene. Bra at dere viser at dere bryr dere om banene vår. På treningsfeltet holder dere god orden og er oppmerksomme på at også andre er der for å trene.

Sikkerhet er viktig.

Det forventes jo at alle vi som spiller golf vet hvor og hvordan vi skal plassere baggen, oss selv og ev. medspillere for å øke sikkerheten for alle på banen. Klubben setter pris på at dere er oppmerksomme på banemannskapene at de kan gjøre jobben sin på en trygg måte. Ved behov må vi rope FORE! skikkelig høyt. Når dere hører FORE! Må dere beskytte dere som best det er. Av og til slår vi ballen litt lenger eller litt skjevere enn planlagt. Da kan det oppstå noen dumme situasjoner mellom golfere på banen, nabo til banen eller andre. Det er derfor fint at vi tør å si beklager og unnskyld til hverandre.

Skap en riktig god golfsommer!
Som Norges mest attraktive 9-hulls klubb er vi stolte av at 5 Grini-juniorer starter årets sommerferie med å spille Jr-lag-NM på Drøbak. Takk for at dere stiller og konkurrerer for Grini GK. Lykke til!

Beste sommerhilsen,
Gunnar Marius