Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Grini Matchplay Par-turnering for herrer 2023

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 24. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Herrekomitéen inviterer til årets ny-komming, nemlig «Grini Matchplay Par- turnering 2023.

Vi ønsker å prøve ut en ny turnering nå i år. Herrekomitéen har snakket noen år om å arrangere en Matchplay Par turnering.

Vi håper det er noen herrer som kan være villig til å prøve ut dette konseptet.

Her er bestemmelsene for turneringen:
  • Påmelding gjøres i Golfbox. Startavgiften er 100 kr. pr. enkelt-spiller. Betaling skjer med Vipps til Jan Wilhelm Dahl (+47 414 32 273).
  • Lag består av 2 spillere. Man kan melde seg på som lag eller enkeltspiller.
  • Det er plass til 16 lag i gruppe-spillet. Det vil bli 4 grupper med 4 lag hver, der de to beste lagene går videre etter gruppespillet.
  • Det spilles scramble format for laget
  • Laget spiller med 25 % av samlet handikap.
    • Eks.: Spiller A har 15,4 i handikap og spiller B har 21,8 i handikap, vil si at laget har totalt handikap på 37,2.
    • 25% av dette blir da 9,3 i handikap.
    • I følge slopen har laget da 9 i spillehandikap. Det vil si 9 slag tildelte på 18 hull og 5 slag på 9 hull.
  • I matcher der lagene har ulikt tildelt spillehandikap vil differansen bli gitt på hullene med lavest indeks (hull 4, indeks 1) først og så oppover i indeks.
  • I gruppe-spillet spilles matchene over 9 hull mens i sluttspillet går matchene over 18 hull.

Vinneren har ansvar for å sende inn resultatet til Kevin som oppdaterer tabell og Golfbox.

kmcf79@gmail.com

Påmelding:
Påmelding gjøres i Golfbox.