Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Herregruppen har avviklet sesongens siste turnering i 2020

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 7. oktober 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Turneringen ble gjennomført lørdag 3 oktober i samarbeide med damegruppen. 20 damer og 39 herrer fullførte turneringen, som også var siste tellende for damene. Været var litt vekslende, med kraftig vind, særlig i starten.

Det var spenning i begge klasser om topplasseringene i Order of Merit, og startlisten var basert på plasseringen i Order of Merit, med de beste til slutt. Dessverre trakk damene seg fra banketten etter turneringen, men 25 herrer og 1 dame ble igjen til middag og diverse premieutdelinger.

Greenene er ikke like raske og jevne som tidligere i høst, så mange slet med å finne riktig fart og linje. Forarbeide for neste sesong har startet på greenene, så det er som vanlig på denne tiden. Noen fant ut av dette og leverte godt spill under dagens forhold. Beste spiller på brutto slag ble en av klubbens elite spillere på landsbasis, Henrik Heyerdahl med 75 slag, men med netto slag som var konkurranseformen, falt han utenfor de 20 som fikk Order of Merit poeng.

De beste i avslutningsturneringen:
Super Elite
1 Eirik Kristoffer Gunther-Ellefsen 66 netto
2 Knut Erik Rørnes                              66 netto Spille handikap
3 Tor Arild Holst-Larsen                     70 netto

Elite
1 Steven Hamilton                              68 netto
2 Per Harald Hansen                          70 netto
3 Morten William Knudtzon             71 netto

Månedens spiller september/oktober ble EIRIK KRISTOFFER GUNTHER-ELLEFSEN.

De seks premierte på høstens turneringer ble:
1 Knut Erik Rørnes                                                                  129 poeng
2 Eirik Kristoffer Gunther-Ellefsen             122 poeng
3 Anders Eknes                                              113 poeng
4 Kayse Gunther Greging                             111 poeng
5 Karl-E Strømmen                                        103 poeng
6 Lars Fjell                                                         97 poeng

Birdiekongen (Flest birdies i årets turneringer) ble:
TERJE BURUM og ALDO ECHEGARAY begge med 9 birdies.

ÅRETS SPILLER ble i år som i fjor EIRK KRISTOFFER GUNTHER-ELLEFSEN.

Vi gratulerer alle premievinnerne med godt gjennomført sesong!

Det har vært 98 spillere som har deltatt på en eller flere turneringer denne sesongen, hvilket er en økning på 30 fra fjorårets rekord. Det er spilt totalt 820 runder på herredagene.

Mange unge gode spillere har kommet til, så snittalder (57 år) og snitt handikap (hcp 17.0) har falt betraktelig på våre turneringer i år.

Dette er bra for klubbens utvikling, men tøft for oss som var i teten for noen år siden og nå må se at mange slår lenger, rettere og mer presist enn oss. Men vi må akseptere at dette er nivået vi må strekke oss etter fremover, og glede oss over noen Order of Merit poeng en gang iblant.

Legger også ved et bilde av Morten Knudzon som vant Nærmest pinnen med 14 cm.

Takk for en fantastisk golfsesong!!

Spesiell takk til resten av herrekomiteen for fint samarbeide med turneringene i årets sesong!
Henry, for herrekomiteen.