Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Herregruppen inviterte nye spillere til 9 hull parturnering

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 24. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Herregruppen har avholdt en introduksjon turnering for nye herrespillere i klubben.Denne onsdagen inviterte vi nye herrespillere til å delta i en uformell Texas scramble turnering. Vi kan ikke klage på været da sommeren hadde bestemt seg for å komme tilbake.

Det var 29 herrespillere som var klare for turneringen. Vi hadde håpet at noen flere nye medlemmer hadde meldt seg på, men det dukket opp noen nye fjes og noen som ikke har delta veldig mange ganger tidligere.
Uansett ble de nye herrene paret sammen med en erfaren Grini herre.

Som forventet med denne spilleformen måte man forvente en score godt under par hvis man skulle ha forhåpninger om en pall plass.
Vi kan nevne at av de 14 parene som stilte var det syv par som gikk på lagets spillehandikap eller bedre.

Vi hadde valgt å premiere de fem beste lagene, samt premier for Nærmest pinnen på hull 2 og lengste utslag på hull 6.
Vinner av Nærmest pinnen på hull 2 ble alltid blide Morten Vinjar Arnesen. Lengste utslag på hull 6 ble nykommer Birger Lange.
Så over til pallen denne kvelden.

På vinner laget var det eneste trekløveret for kvelden Morten Wilhelm Knudtzon, Henry Solhaug og Birger Lange med solide -4.
Andre plassen fikk Kevin McFadden og Atle Sponnich med også solide -4. De ble ranket bak på samlet spillehandikap.
Siste pallplass gikk til Tor Arild Holst-Larsen og Kevin Gidney med respektable -3.

Resten av resultatene kan dere finne HER.

Det var god stemning på terrassen til premieutdelingen.

Vi vil anta at denne turneringen vil bli arrangert neste år også.

Alle i herregruppen takker spillerne for en hyggelig turnering.