Herrer

Herregruppens onsdagsturneringer

Av: Stein Sverre Hovden  |  Publisert: 25. april 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nå er det kun 2 uker til årets sesong starter.

Vi i herrekomiteen ønsker alle herrer i Grini Golfklubb velkommen til golfsesongen 2019.

Baneåpningen er i dag og da nærmer det seg første herreturnering på Grini GK. Den første turneringen går av stabelen onsdag 8. mai 2019. I år starter vi med 9 hull og spilleform Netto slag. Påmeldingen er åpen, så det er bare å melde seg på.

Det vil som tidligere år bli arrangert Srixon herreturneringer 2019 for alle herrer (også junior og seniorspillere) i klubben. Vi håper dere allerede nå setter av onsdagene gjennom vår-, sommer- og høst- sesongen og blir med på herreturneringene.

Sverige tur
Årets herretur vil bli til Uddevalla 3. – 5. mai 2019 vil bli oppstart av årets herresesong. På grunn av meget stor deltakelse vil det bli en tjuvstart av herreturneringene under årets tur. Det skal spilles Strømstad på fredagen. Lørdag spilles Lyckorna, mens Torreby vil bli spilt søndagen. Det vil bli en sammenlagt vinner etter spillet på Lyckorna og Torreby som blir kåret til vinner av første herreturnering. Denne vil telle i årets Order of Merits.

Matchplay
Vi vil i år også arrangere matchplay for alle herrespillere. Som for resten av herreturneringene håper vi at både junior, herre og herre senior spillere vil melde seg på. Det vil komme mer informasjon angående matchplay senere denne uken, eventuelt tidlig neste uke.

Saktes pill
Det vil både fra klubben og Herrekomitéen bli lagt stort fokus på å redusere sakte spill under herreturneringene. Det jobbes med tiltak og forslag til hvordan vi kan redusere spilletiden underturneringene, samt generelt på banen.
Vi vil komme tilbake med forslag til små ting som man kan gjøre for å redusere spilletiden. Herrekomitéen ønsker at maksimal spille tid for en 9 hulls turnering ikke skal overstige 2 t og 10 min. Vi vil komme tilbake med disse forslagene før turneringene den 8. mai 2019.