Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

HERRETURNERING ONSDAG 3 JULI.

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 8. juli 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

STRÅLENDE SPILL AV VINNEREN LASSE BERGGREN, PRESTERTE EN RUNDE PÅ 2 UNDER BANENS PAR PÅ 18 HULL.

Vi fikk en strålende golfdag på Grini denne onsdags kvelden. Været var fint og banen fremstår bedre enn på lenge. Ruffen er et problem for mange, men de beste havner jo ikke der.

Det var 32 deltakere på denne turneringen som ble spilt brutto slag, så det ble en forsmak på klubbmesterskapet i august. Utrolig bra at så mange ønsket å være med på den siste turneringen før ferien. Viser at herregruppen liker 18 hulls turneringer.

Vi hadde matservering til de som ønsket det, etter hvert som vi kom inn. Kayse og hans mannskap hadde sørget for en velsmakende buffet hvor man kunne forsyne seg ubegrenset mot en hyggelig pris. Dette var effektivt i forhold til diverse premieutdelinger når alle var kommet inn.

Det var mange gode prestasjoner denne kvelden, men Lasse Berggrens prestasjon stikker seg ut. Å vinne på 68 slag er ikke daglig dags på våre turneringer. Tre birdies, en bogey og resten par. Her er det noe å strekke seg etter!! Hvis vi husker riktig var Anders Eknes sin runde på 77 slag for to år siden, det beste vi har hatt før denne kvelden.

Resultat onsdagens turnering:
  1. Lasse Berggren                    68 slag
  2. Kevin McFadden                80 slag
  3. Eirik G-Ellefsen                   80 slag
  4. Bjørn Erik Andersson      82 slag
  5. Martin Wetlesen                83 slag
Lengste utslag: Delt mellom brødrene Lasse og Viggo Berggren.
Nærmest pinnen: Terje Krogh 3.19 fra flagget.

Månedens spiller juni/juli ble Lasse Berggren med 24 poeng.

Order of Merit vår 2019:
  1. Eirik Gunther-Ellefsen        155 poeng
  2. Kevin McFadden                    141     “
  3. Lasse Berggren                        138     “
  4. Kayse Gunther Greging     127      “
  5. Erik Arenstedt                          107      “
Må i denne sammenhengen også fremheve Erik Arenstedt for en solid vårsesong. Erik har spilt solid i hele denne sesongen og gitt ungguttene solid konkurranse.

Her er en storfonøyd vinner av vårsesongen.

Erik tok også tid til å si noen velvalgte ord angående den strålende instasten som Kayse gjør for hele klubben med sitt fine engasjement i Caféen. Alle herrespillere bifalte dette.

Herrekomitéen gratulerer alle premie vinnere for flotte golfprestasjoner!

Vi har hatt totalt 55 spillere innom onsdagsturneringene i løpet av våren 2019. Det som vi må si oss fornøyd med er at i år har vi satt mange nye spillere på onsdagene.

For komplett resultat liste se HER.
For Order Of Merits Vår 2019 se HER
For Eclectic 2019 se HER
For månedens spiller se HER
For årets Herrespiller se HER

Dette har vært en strålende vårsesong for herregruppen, med stor deltakelse på turneringene. For å sitere Samaranch: Best ever!!

God sommer til alle, fra oss seks i komiteen.

NB! Husk første turnering på høstsesongen onsdag 7. august 2019 som spilles Nettoscore 18 hull.