Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Infoskriv Grini Matchplay Herrer 2019

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 8. juli 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Her kommer oppdatert informasjon om Grini Matchplay Herrer 2019.

Når er gruppespillet godt i gang og de fleste av matchene er spilt. Se vedlegg for statusen pr. 5. juli 2019.

Fristen for å få unnagjort matchene i gruppespillet som er satt til 21. juli nærmer seg med stormskritt.
Men det er mange som går ut i ferie denne perioden, så det er lurt å få avtalt tid for de gjenværende matchene så snart som mulig.

Når det gjelder avgjørelse av plassering i gruppespillet er det som følgende (rangert ordning):
  1. Den som har flest poeng vinner gruppen.
  2. Ved lik poengsum vil innbyrdes oppgjør telle.
  3. Der hvor tre av spillerne har lik poengsum, og en ikke kan skille på innbyrdes oppgjør (at alle tre har slått den ene av de andre to), vil summen av hull opp eller ned i løpet av hele gruppespillet avgjøre. Dvs. summen av hvor mange hull opp eller ned en er ved slutten av matchene.
  4. Skulle det ikke skille vil summen av hull opp eller ned i de innbyrdes oppgjørene de tre spillerne imellom bli avgjørende.
Når alle matchene i gruppe-spillet er avgjort vil vi sette opp hvem som møter hvem i 1/8 dels-finalene og dette vil bli lagt ut i Golfbox som egen turnering. Fristen for ferdigspilt 1/8 dels-finalene er 18. august.

Og som nevnt tidligere vil finalen og bronse-finalen spiller søndag 29. september, og det er en fast dato som ikke kan byttes om på.

Vi ønsker alle lykke til videre i resten av gruppe-spillet og vi ser fram til å se hvordan oppsettet for 1/8 dels-finalene vil bli.

Riktig god sommer fra Herrekomitéen.