Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Matchplay Herrer 2018

Av: Stein Sverre Hovden  |  Publisert: 1. oktober 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Da er årets finale og bronsefinale ferdigspilt og vinnere kåret.

I årets finale kom Anders Ø. Eknes og Kevin McFadden, mens bronsefinalen skulle spilles mellom Alf Kåre Andersen og Stein S. Hovden.

Dessverre måte Alf Kåre melde avbud og Stein fikk derfor WO i bronsefinalen. Stein og Henry gikk med finale paret for å se at alt gikk riktig for seg.

Finalen mellom Anders og Kevin ville bli av den spennende sorten. Begge stilte med handikap på 8.3, så her var de helt likt.
Finalen begynte helt jevn de første hullene, men når de rundet etter hull 5 satte Anders inn et lite støt slik at han var 4 opp etter 9 hull. Etter en kort pause med litt påfyll av drikke og mat satte Anders og Kevin i gang på de siste ni hullene.

Etter 4 hull hadde Kevin tatt inn 3 hull så han var kun et hull ned. Dette skulle bli spennende litt slutt allikevel. Det jevnet seg litt de neste hullene, så frem til hull 16 var Anders en opp. Når han tok også hull 16, var stillingen to opp med to hull igjen å spille. Det var en del motvind på hull 17 så begge var spente på utslagene sine. Anders hadde en OK drive og lå nesten i bakken, men Kevin la sin ball ca. 10 m lenger bak og akkurat ut i ruffen på venstre side.

Kevin måte nå satse litt ekstra og gikk for greenen. Dessverre duffet han slaget sitt og kom ikke lenger en ca. 20 m. Anders slo sitt andre slag på green, mens Kevin slo sitt tredjeslag i bunkeren på høyreside av green. Når de kom frem til green innså Kevin at slaget var tap og gratulerte Anders med matchen.

Vi gratulerer Anders med første plassen og Kevin med en fin andre plass, samt Stein og Alf Kåre med tredje og fjerde plassen.

Premieutdelingen vil bli foretatt på avslutningen lørdag 6. oktober.

Link til alle resultatene i årets matchplay, trykk HER