Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Oppstart av herreturneringer onsdager.

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 30. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det er med en glede å meddele at når er det gitt klarsignal for oppstart av lukkede klubbturneringer.

Vi i Herrekomitéen har diskutert og kommet frem til at vi vil komme i gang allerede f.o.m onsdag 6. mai 2020.

Etter en diskusjon med administrasjonen i klubben har vi kommet frem til følgende tiltak for gjennomføring av turneringene.

• Påmelding skjer på vanlig måte via golfbox.
  • Oppmøte i god tid før du skal ut.
  • En person om gangen på turneringskontoret.
  • Deltakeravgift betales med VIPPS (kr 100,- til 975 93 855 Inge - med angivelse av turneringsdato). Dette gjøres før oppmøte på banen.
  • Nå er det ikke mulig å bruke systemet på banen, så vi må bruke scorekort. Vi kjører ut scorekort på forhånd til de påmeldte, og disse kan hentes enkeltvis enten gjennom vinduet på kontoret, eller ved å legge kortene på et bord utenfor kontoret.
  • Vi fører egne kort, men bruker en annen spiller som kontroll ved å føre hans score på høyre side av kortet. Den andre gjør det samme.
  • Når runden er ferdig signeres kortet (spiller + markør) og legges på en avtalt plass. Resultatene blir lagt inn i systemet når de to første som har vakt har kommet inn, og resultatene kommer på nettet.
  • Vi har ingen premieutdelinger før senere på sesongen, så her blir det å samle opp for de dyktigste. Alle oppfordres til å reise hjem slik at det ikke blir oppsamlinger av spillere som kommer inn. Det blir m.a.o. lite sosialt samvær en stund fremover.
  • Det vil ikke bli vintrekning nå starten av sesongen.

Brudd på disse reglene vil føre til to straffeslag.

Ellers benyttes anbefalingene fra NGF.

Flaggstangen
Flaggstangen skal alltid stå i hullet, også ved spill på greenen. Hvis flaggstangen må berøres slik at den kan stå sentrert i hullet bør spilleren bruke en kølle. NGF, 28. april 2020

Merkestaker
Alle merkestaker defineres som uflyttbare hindringer. Fritak kan tas etter regel 16.1

Hull
Når en ball er i ro etter et slag, og noen del av ballen er i hullet under greenens overflate (se bilde) anses ballen å være hullet ut, selv om ikke hele ballen er under greenens overflate.

Hvis ingen deler av ballen er i hullet under greenens overflate, er ballen ikke hullet ut og må bli spilt som den ligger.

Bunkere
Raker skal være fjernet fra banen. Det er en kjent sak at sanden i bunkere ikke kan bli jevnet ut på samme måte som ved bruk av raker. Spillerne oppfordres til å jevne ut sanden etter beste evne ved å bruke sine føtter eller en kølle. En spiller får ikke fritak pga. en dårlig rakt bunker.
Brudd på ovenstående regler medfører ikke straff, men inngår i hva som er forventet spilleroppførsel etter regel 1.2a.