Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

Oppstart herreturneringer høsten 2021

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 5. august 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Da er høst sesongen i gang for herregruppen.

Vi startet opp med nettoslag over 18 hull.

Dette var en fin dag med sol og noe litt mørke skyer. Vi kjente noen regndrypp, men ikke behov for noe paraply eller regntøy.
Banen begynner nå å bli litt bedre og vi kan se resultater av arbeidene som er gjort i løpet av sommeren. Det er noen uker igjen til klubbmesterskapet, så vi får håpe at den blir så bra at vi kan slippe å spille med ballplassering på slutten av sesongen.

Det var til slutt 30 herrespillere som var klare for høsten første turnering.

Som vanlig var det delt inn i tre forskjellige klasser. Fordelingen av spillere mellom klassene er også relativt jevn. I klasse A og B var det 9 spillere, mens i klasse C var det 12 spillere.

Vet ikke om det har vært litt rolig sommer for herre spillerne, men var kun en som spilte bedre en handikappet sitt. Men mye bra spill var de uansett.

Vi starter med klasse A:

Her vant Magnus Ekstrøm med netto +2, foran Anton Lundberg med +4 og Andreas Juul Bergene med +5.
I klasse B var det Tore Gundersen som vant med netto -1. Tore vant klart foran Erik Arenstedt med +4 og Alf Kåre Andersen med +5.
I klasse C gikk seieren til Geir Nesgård med netto +1, foran Pondus Pjoken med +3 og Gordon Woldmo med +4. Gordon gikk foran Per-Harald Hansen på bedre spillehandikap.

Som vanlig ble det avholdt Nærmest pinnen konkurranse og Lengste utslag konkurranse.

Nærmest pinnen var på hull 9 og her vant Inge Trandum med 3,58 m. Nærmest pinnen er felles for alle tre klassene.
Lengste utslag var denne onsdagen lagt til hull 13. Her var det som vanlig satt opp premie til hver klasse.
I klasse A var det Kayse Günther Greging som hadde det lengste utslaget. I klassen B stakk Stein S. Hovden av med det lengste utslaget og Morten W. Knudtzon fikk premien for lengste utslag i klasse C.

Det ble også gitt premie til beste bruttoscore. Beste brutto score denne kvelden ble Andreas Juul Bergene med 78 brutto. Kan også nevne at det skilte 40 slag mellom beste og dårligste bruttoscore.

Neste onsdag (11. august 2021) er det bruttoslag over 18 hull som er herreturneringen. Vi i Herrekomitéen oppfordrer alle til å delta selv om det spilles bruttoscore.

Minner også på klubbmesterskapet som spilles helgen 21. – 22. august 2021.