Herrer

Oppsummering av sesongen 2019 i herregruppen.

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 8. oktober 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ser vi bort fra to avlyste turneringer i høst, på grunn av regnvær, har dette vært en meget bra sesong for herrene.

Vi startet sesongen med Sverigetur første helg i mai. Her var det utrolige 24 påmeldte, men det ble plass til alle på hotellet og golfbanene. Som vanlig fint vårvær, og banene er tidlig gode i Sverige. Siden det var så mange påmeldte, valgte komiteen å ha årets første herreturnering i Sverige. Sammenlagt lørdag på Lyckorna GK og søndag på Torreby GK. Oppholdet ble meget vellykket, og det vanket mye ros fra de som var med for første gang. Dette skal vi selvsagt også gjennomføre neste vår. Invitasjon blir sendt ut til alle som har deltatt på herreturneringer i år. Førstemann til mølla prinsippet vil gjelde ved påmelding.

Det har vært hele 67 spillere innom herreturneringene i år, ny rekord!!
Kvaliteten på startfeltet har blitt betydelig sterkere, noe vi eldre gutta har merket.
Topp 10 er nå den ultimate målsettingen for mange av oss.

Agnars Berggren's sønner Viggo og Lasse har kommet tilbake til klubben, og sammen med andre nye som Martin Wetlesen, Lars Buan og Terje Burum, har de hevet kvaliteten på startfeltet radikalt.
Når Kayse Günther Greging, Kevin McFadden og Eirik Günther-Ellefsen også spiller stabilt på sine gode handicap, er det stadig toppresultater å se. I tillegg lurer Karl-R Strømmen med flere, hvis noen av de foran nevnte har en dårlig dag.
Det dukket opp et par andre med singelt handikap under klubbmesterskapet, men de har ikke vist seg på herreturneringene, ennå. Særlig Lasse har jo vist oss spill som ligger helt i toppen på landsbasis. Vi andre får nyte, se og lære.

Spørreundersøkelsen har gitt oss gode svar, og tillit til det vi gjør med turneringene.
  • De nye konkurranseformene vi innførte i år, har alle fått minst 80% tilslutning fra dere.
  • Premieringen likeså, mens skjermvisningen har 100% oppslutning.
  • Match play slik vi spilte i år har 93 % av dere likt.
Vi går nå i tenkeboksen for neste sesong, og vurderer om det er noe vi kan forandre/forbedre til neste sesong, det ultimate er alltid et stykke unna.

At vi hadde herreturnering i Sverige, ble forresten applaudert av 83% av dere!

Vi må jo skryte av banen slik den har fremstått i år. Greenene har vært fantastiske!! Det eneste minuset har vært ruffen som har gitt fortvilelse, sakte spill og tap av en masse baller for de fleste. Nå er det ting som tyder på at det blir gjort noe med dette for neste sesong.

Listen for årets Birdiekonge manglet på referatet fra avslutningsturneringen.
Her er de fem beste:
1) LASSE BERGGREN              19
2) EIRIK G-ELLEFSEN               9
3) KAYSE G. GREGING             8
3) KNUT EIRIK RØRNES         8
5) KARLE STRØMMEN            5

Herrekomitéen takker alle for veldig hyggelige onsdager. Alle bidrar til at dette er dager vi ser fram til.
Hvor kan man ellers oppleve at de som har gått hjem får størst applaus?? (Vintrekking).

Henry, på vegne av herrekomiteen.