Herrer - Gruppen for alle herrespillere fra 20 år og til 99 år.

VELKOMMEN TIL HERREGRUPPENS TURNERINGER 2023

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 8. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Herrekomitéen inviterer alle klubbens herrespillere til årets turneringer.

Komiteen arbeider slik at vi har et møte etter sesongslutt, hvor vi evaluerer alle sider av det vi har arrangert i sesongen som er avsluttet. Det gjelder både turneringsformer, premiering og arrangementsformen. Vi forsøker å ha litt varierte turneringsformer, slik at alle skal få sin favoritt i løpet av sesongen. Vi har nytt møte før klubbens årsmøte hvor det endelige turneringsprogrammet blir diskutert fram, og om vi skal gjøre andre forandringer i forhold til forrige sesong. Etter årsmøtet er det møte med daglig leder og alle gruppelederne, hvor all turneringsaktivitet blir spikret for sesongen. I år var det et ryddig og fint møte hvor ønskene falt greit på plass for alle.

Årets program startet med turnering 10 mai, noe vi visste var vel så mye ønske som realitet. Etter en samtale undertegnede hadde med daglig leder forrige uke var konklusjonen at vi måtte slette den første turneringen. Vi hadde noen fine dager etter påske, men siden har det vært for kaldt. Det må være minst 8 grader i bakken for at det skal gro, men det har vært kun 3-4 over en lang periode nå.

Åpning av banen er nå estimert til 15-18 mai.

Vi arrangerer selvsagt den populære Match Play turneringen i år også. Nytt av året er at en av gruppens medlemmer har skaffet FINANSAVISEN som sponsor, og at vi utvider til maks 64 deltakere, hvor det blir 16 grupper med 4 spillere og gruppevinnerne går til utslagsrundene. Som tidligere er det Stein Sverre som styrer showet i Match Play, og han har tidligere lagt ut fyldig info om denne turneringen.

Det er noen som er glad i parturneringer, og vi vil forsøke en Match Play turnering for par også. Her spilles det med fast partner hele tiden og spilleformen vil bli Scramble. Den vil bli satt opp for 16 par, og Kevin vil ha ansvaret for gjennomføringen av Match Play par. Det kommer egen info om denne når alle detaljene er på plass.

GRINI GOLFCAFE MINI TOUR har blitt et av høydepunktene i sesongen, og blir selvsagt gjennomført i år også. Damene er også i år invitert, og turneringen vil også ligge under klubbturneringer. Det spilles som tidligere 3 x 9 hull. Fredag 9 juni spilles stableford, lørdag netto slag og søndag brutto slag. Vinnerne blir kåret basert på en poengskala vi har lånt fra FedEx cup. Dette er en sammenlagt turnering, så du melder deg på for tre dager, og all premiering etter at alle har kommet inn er basert på sammenlagt. Det er raus premiering på Mini Tour.

Lørdag 24 juni er det 18 hulls turnering sammen med damene. Herrekomitéen er arrangør for denne turneringen, som også vil ligge under klubbturneringer.

Vi tok tilbake Eclectic som konkurranse form i fjor, men dropper den i år, og bruker de pengene på flere premier i Birdiekongen.

Vi vil ha premieutdeling og vintrekking når alle har kommet inn. Med så mange deltakere som det er hos oss tar det ofte lang tid fra første til siste ball kommer inn. Vi forstår at mange ikke blir igjen hvis de ikke er i premiene. Vil oppfordre så mange som mulig å bli igjen. Vinnerne trenger klappere. Vinflaskene trenger vinnere, og man går miste om mange gode samtaler om både golf og andre ting hvis man ikke er til stede. Jeg tør påstå at det er her man blir kjent med andre spillere, så jeg vil oppfordre særlig nye spillere til å sette av tid til dette.

Regner med at en del har fått med seg at Jan Wilhelm har overtatt som gruppas økonomi ansvarlige fordi Bent vil jobbe i administrasjonen i år.
Bent vil fortsatt være med i Herrekomitéen, og være leder av Turneringskomitéen. Jan Wilhelm har fått opprettet en Vipps underkonto hvor innbetalinger fra vanlig bankkonto/lønnskonto til han går rett inn der. Blir det betalt med Vipps fra Visa, Mastercard osv vil det gå til hans lønnskonto, noe han helst vil slippe.

Det blir tre klasser på turneringene i år også: Vi foretar en liten justering på handikapene i de forskjellige klassene.
Klasse 2023 2022
A +8 - 13,0 +8,0 – 14,0
B 13,1 - 20,0 14,1 – 19,0
C 20,1 - 36,0 19,1 - 36,0

Order of Merit klasse SML, som alle må krysse av ved påmelding.
Det blir gitt 50% mer OoM poeng for Mini Tour og 18 hulls turneringene, og det vil være 10 tellende turneringer i sesongen. Alle turneringer for sesongen ligger inne i GolfBox.

God sesong til alle!

Henry, for herrekomitéen