Seniorer

Mixed matchplay seniorgruppen

Av: Anita Mathiesen  |  Publisert: 11. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Seniorkomitéen inviterer til mixed matchplay (damer/herrer)

Seniorgruppens Mixed Matchplay 2023.

Seniorgruppen inviterer herved alle seniorer, kvinner som menn, til

Mixed Matchplay 2023

Det vil i år som i fjor bli et innledende gruppespill hvor alle spiller mot de andre i samme gruppe. Den beste i hver gruppe går deretter videre til utslagsrundene.

Påmeldingen åpner mandag 15.5.2023 og blir å finne under Klubbturneringer i GolfBox. Påmeldingsfrist mandag 29.5.23. kl. 16:00.

Gruppespillet må være avsluttet innen 29. juli 2023. På grunn av sommerferier og fravær anbefales at matchene i gruppespillet spilles så tidlig som mulig.

Gruppespill:
Vi spiller først gruppespill over 9 hull, der man blir satt opp i grupper på  3 eller 4 spillere. Alle spiller en match mot de andre spillerne i gruppen. Den beste i hver gruppe går videre til utslagsrundene.

I gruppespillet gis det 3 poeng for seier og 1 poeng for uavgjort. Ved lik poengsum vil innbyrdes oppgjør telle.

Rundene i gruppespillet spilles over 9 hull med fullt spillehandicap.

Der hvor flere spillere har lik poengsum, og en ikke kan skille på innbyrdes oppgjør, vil summen av hull opp eller ned i løpet av hele gruppespillet avgjøre.

Den spiller med høyest handicap er ansvarlig for å avtale starttid i hver enkelt match. Når matchen er ferdigspilt innrapporteres resultatet til Arnulf Skjennald (a.skjennald@online.no).
Den som vinner matchen har ansvaret for å melde inn resultatet.

Når alle matchene i gruppespillet er avgjort, blir det satt opp hvem som møter hvem i utslagsrundene. Matchene i utslagsrundene spilles etter sommerferien i august. Matchene spilles i utgangspunktet over 18 hull med fullt spillehandicap  hvor vinneren er den som har vunnet flest hull. Hvis spillerne er enige, kan man spille 9 hull også i utslagsrundene. Ved delt match (uavgjort resultat), spilles Sudden Death fra hull 1 og videre, til en av spillerne har vunnet et hull. Eventuelle tilleggslag tilkommer på nytt.

Vinnerne fra kvartfinale/semifinale spiller finale/bronse finale over 18 hull. Finalespillet foregår lørdag 23. september sammen med finalespillet i herre- og damegruppen.
Starttidene i Matchplay kommer i tillegg til de 4 ordinære spilletider som er det maksimale antall spilletider man kan ha til enhver tid. Starttidene kan bestilles gjennom Proshop hvis man kommer i konflikt med de 4 ordinære runder.

Påmelding:

Påmelding skjer gjennom Golfbox.

Betaling:
Betaling foregår via VIPPS til Anita Mathiesen på 412 75 322.
Startkontigent kr. 100.
Husk å skrive inn informasjon angående turnering, navn og medlemsnummer.

Vi håper at så mange som mulig har anledning til å delta i denne morsomme turneringsform.

Hilsen fra Seniorkomiteen.