Seniorer

Ny sesong 2022

Av: Anita Mathiesen  |  Publisert: 7. mai 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Grini golfbane ligger der og venter på å bli tatt i bruk, sikkert like utålmodig som alle vi seniorer som har lyst til å spille golf på vår flotte bane.

Banen åpner den 9. mai og de første 14 dagene deretter er forbeholdt selskapsspill. Det betyr at Seniorturneringer starter først mot slutten av mai.

Seniorkomitéen har planlagt sesongen og torsdagsturneringene er opprettet i Golfbox. Torsdag er Seniordag og vi spiller på dagtid!

Det kan selvfølgelig være vanskelig for de yngre seniorer å delta en vanlig arbeidsdag, men kanskje kan man flekse og likevel være med og spille av og til. Dere er alltid hjertelig velkomne!

Det er alltid ekstra hyggelig å få ønske nye velkommen i gruppen. Spillere i seniorgruppen tar golfen sin like seriøst som andre spillere selv om vi også har ekstra fokus på det sosiale  På banen er vi opptatt av å følge både regler og etikette.

Vi starter som alltid sesongens turneringer med Texas Scramble og det blir onsdag 25. mai ettersom torsdagen er Kristi Himmelfarts dag. Deretter kommer vi til å alternere mellom ulike turneringsformer, de fleste handicap-tellende, men også lagkonkurranser.

Nytt for i år er at vi vil arrangere match play dersom interessen for dette er tilstrekkelig stor. Kontakt Arnulf Skjennald, a.skjennald@online.no, om du vil spille match play i Seniorgruppen.

En annen nyhet i år er at det vil bli arrangert et eget Senior klubbmesterskap for damer og herrer. Detaljene for arrangementet kommer å utarbeides i samarbeid med turneringskomitéen. Vi håper at et eget mesterskap vil gi flere lyst og mulighet for å delta. Merk deg helgen 13.-14. august allerede nå.

For en del av oss kan det bli en utfordring å ta i bruk online registrering av score. Men fortvil ikke, vi finner en god løsning for hvordan dette skal gjøres i praksis. Score kort må man likevel alltid føre. Det er fortsatt det manuelle score kortet som er det offisielle resultatet.

Vi gleder oss til å få ønske kjente velkommen tilbake og å kunne få ønske nye hjertelig velkommen til Seniorgruppen.

Er det noe du lurer på eller har lyst til å høre med om, er det bare å ta kontakt med oss

Seniorkomitéen
Anita (leder), Babs, Inger-Anne, Arnulf, Birger, John, Reidar og Øyvind