Turneringer

Klubbmesterskapet 2021

Av: Jan W Dahl  |  Publisert: 1. september 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Referat og bilder fra årets klubbmesterskap

Mesterskapet ble gjennomført under de beste forhold vi kunne tenke oss – et fantastisk vær og en flott bane takket være iherdig innsats fra Jonathan og hans mannskap. Etter endt spill på lørdag disket Grini Golf Cafe opp med deilig mat til sultne spillere smiley

Hele 94 spillere var påmeldt, noe som medførte at flere ikke fikk være med, selv om vi utvidet feltet fra 72 til 80 deltakere hvor de med lavest handicap i hver klasse fikk delta. Mange nye og gode spillere gjorde at handicapgrensen for blant annet herrene aldri har vært lavere. Det ble også satt en cut grense på 70% for deltakelse dag 2.

Det var premier i fire klasser: Junior Gutter – Damer – Herrer - Herrer senior. Junior Gutter konkurrerte også i Herre-klassen. Det var for første gang påmelding i klassen Junior Jenter. Siden det bare var en deltaker, ble det ikke utnevnt klubbmester i denne klassen. Forhåpentligvis blir det flere jenter å finne på første utslagssted neste år.

I klassen Herrer Senior ble 1. plass og Klubbmester først utropt etter et spennende omspill på hull 9 laugh

Følgende ble klassevinner
Vinner av dame-klassen og klubbmester damer ble nok en gang Cathrine Høyer med 154 slag.
Vinner av junior-klassen, herre-klassen og dermed klubbmester ble Henrik Heyerdahl med 143 slag.
Vinner av Herrer senior og klubbmester i klassen ble Inge Trandum med 175 slag.

Premier for lengste utslag gikk til Lise Norgren og Jan Kristian Frudenlund og nærmest pinnen var Hanne Svagård med 6.02m og Andreas Axelsson med 1.07 m.

Premieutdelingen ble gjennomført på terrassen i flott høstvær. Det ble delt ut premier til de tre beste juniorene, de fire beste i dameklassen, og de seks beste i herrer og herrer senior, relatert til hvor mange som startet i hver klasse. Uavhentede premier kan fås ved henvendelse i proshopen.

Vi gratulerer alle vinnerne og takker alle deltakere og medhjelpere for et vel gjennomført arrangement.
For øvrige resultater se Golfbox.

Se bildene HER

Mvh,