Turneringer

Lagmesterskap 2022

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 19. september 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I helgen stilte klubben med et herrelag og et damelag i årets Lagmesterskap for Seniorer på Elverum Golfklubb.

Banen på Elverum var veldig bra, og vi hadde fint være alle dagene. Det var dog en del vind på lørdagen som gjorde spilleforholdene krevende. På søndagen var det noe mindre vind.

Baneforholdene kunne ingen klage på, så her kan vi anbefale alle spillere å ta en seg en tur. Banen er varierende med en relativt åpen ni første hull, og de siste ni betydelig mer krevende med smale fairwayer og skog. Hvis man var utenfor fairway/rough ble man hardt straffet.

Herren startet med innspillingsrunde på fredag ettermiddag. Det ble en fin dag.

På lørdag ble det spill fourball med to grupper. Karl-R Strømmen og Tore Gundersen, og Jan Wilhelm Dahl og Stein S Hovden dannet den andre gruppen for herrene.
For damene stilte Sidsel Line Langmyhr og Trine Grønn det ene paret, mens Inger Edvinsen og Lise Nordgren stilte det paret for damelaget.

Etter lørdagens runde tok damene ledelsen i turneringen, mens herrene var på en hederlig 10. plass.
I dameklassen er det det 8 lag og i herreklassen er det 20 lag.

Alle Grinispillerne var spente foran søndagens singelrunder, hvor de tre beste rundene var tellende for hvert av lagene.

Det ble spilt bruttoslag begge dager.

Det var spennende å se om damene kunne klare å holde på første plassen og om herrene kan forbedre sin plassering.

Damene gjorde jobben sin på søndagen og beholdt holde ledelsen, og vant med tre slag ned til Hallingdal GK og Ullensaker GK på tredje plass.

Vi gratulerer damene med opprykk til 2. divisjon neste år.

For herrene gikk det litt tyngre på søndagene og de falt ned to plasser til 12. plass.

Men alt i alt var alle spillerne veldig fornøyde med helgen.

Alle resultatene kan dere finne her: DAMER og HERRER.