Turneringer

Anders Godal ble klubbmester i putting

Av: Bent Uvaag Johansen  |  Publisert: 27. juni 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I en spennende finalerunde var det til slutt Anders Godal som vant klubbmesterskapet i putting. Han vant finalerunden med et slag bedre enn Terje Burum, Filip Laugerud og Erik Arenstedt.

Værgudene var utvilsomt på arrangementets side søndag 25. juni. Turneringsleder Fridtjof Rasmussen hadde sammen med juniorgruppen satt opp en morsom og utfordrende bane bane over 18 hull fordelt på klubbens to treningsgreener. Alle spilte banen to ganger og de tolv beste gikk en finalerunde til slutt over seks hull.

I tillegg var det innlagt et par delkonkuranser. På hull syv kunne man bli med en "hole in one" konkurranse. Det var to spillere som greide å få ballen i hullet på første forsøk på et ganske vanskelig hull. Thomas Boger klarte dette i 1. runde og  Lars Fjell gjentok bedriften i runde nr. 2.  Babs og Lars Fjell vant konkrurransen om å bli beste vennepar.

De tre beste i hver klasse (damer, herrer og juniorer) ble premiert. I dameklassen måtte det omspill til mellom Grete Thorbjørnsen og Ingun Mjaaland. Førstnevnte viste seg sterkest og vant dameklassen.

Resultater:
Vinner av finalerunden og klubbmester: Anders Godal