Turneringer

Årets klubbmestere kåret

Av: Bent Uvaag Johansen  |  Publisert: 8. september 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Klubbmesterskapet for damer og herrer, samt junior jenter og junior gutter ble arrangert i helgen.

Til sammen 72 spiller stilte til start på lørdag formiddag. Nok en gang fremstod banen som meget flott både på «fairways» og «greener». Årets klubbmestere ble Cathrine Høyer og Andreas Juul Bergene. Blant juniorene var Sarah Fondenær og Jesper Pedersen best.

Cathrine var best begge dager med henholdsvis 77 og 76 slag. Nok en gang imponerende stabilitet! Blant herrene ledet Terje Burum etter lørdagens runde med 76 slag. På søndag Andreas best med samme resultat.

Sarah var jevnheten selv blant jentene med 85 slag begge dager. Nevnes må at Henrikke Kristiansen fordret seg med hele 17 slag fra lørdag til søndag! Best blant guttene på lørdag var Aksel Eid best med 80 slag. Samme resultatet oppnådde både Jesper og Theodor Hagen-Westerlund på søndag. Phillip Granum fikk «hole in one» på hull 11 på søndag!

Værmeldingen var ikke den beste foran søndagens runde. Det var meldt både lyn og torden samt mye regn. Nok en gang var værgudene med oss for regnet kom ikke før lederballen for herrene var på siste hull.

Resultater:

Damer:

1. Cathrine Høyer (153 slag)
2. Lise Norgren (180 slag)
3. Qi Xian Yan (189 slag)

Herrer:
1. Andreas Juul Bergene (155 slag)
2. Finn Morten Engzelius (156 slag)
3. Fredrk Lie Larsen  (157 slag)

Jenter junior:

1. Sarah Fondenær (170 slag)
2. Henrikke Kristiansen (213 slag)

Gutter junior:
1. Jesper Pedersen (162 slag)
2. Teodor Hagen-Westerlund (169 slag)
3. Aksel Eid  (173 slag)

Lengste utslag damer:  Cathrine Høyer (hull 4)
Lengste utslag herrer: Finn Morten Engzelius (hull 8)
Nærmest pinnen damer: Sidsel Line Langmyhr (hull 11) (4,80 m fra pinnen)
Næmest pinnen herrer: Alf Gustav Rasmussen (hull 18) (2,41 m fra pinnen)

Takk til Sidsel Line Langmyhr, Birger Lange og Arnulf Skjennald som alle hjalp til under turneringen.