Turneringer

Generasjonsturneringen 26. mai

Av: Bent Uvaag Johansen  |  Publisert: 28. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

En turnering som er kommet for å bli

I strålende vær søndag 26. mai ble det for andre år på rad arrangert en generasjonsturnering i Grini golfklubb. Med 72 spillere fordelt på 36 lag er det mye som tyder på at denne turneringen er kommet for å bli. I tillegg var det flere lag på venteliste.

Generasjonsturneringen er et meget godt eksempel på at golf passer for alle laugh
Eldste deltaker født i 1938 (Janne Baumann) og yngste født i 2016 (Haakon Rahm). Sistnevnte vant turneringen sammen med sin far Dan med meget respektable -8 netto. På de neste plassene kom far og sønn Bernt og Henrik Brun med – 6 netto.
Fire lag endte på – 4 netto og Jonas  og André Jåtog fikk 3. plassen på bedre spillehandicap. Også dette en far og sønn konstellasjon.

Full resultatliste ligger i GolfBox.

Premier til de ti beste lagene. De som ikke var til stede på premieutdelingen kan få sine ved å kontakte proshop.

Takk for en strålende turnering - og vi gleder oss å sette denne opp igjen i en enda bedre og større utgave til neste år wink

Turneringskomitéen

Generasjonsturneringen ble spilt som Texas Scramble og hver spiller på laget måtte ha minst utslag hver. Deretter valgte laget den beste ballen og begge spillerne slo derfra.  Dette ble gjentatt til ballen lå i hullet.