Turneringer

Grini Ryder Cup 2021

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 25. september 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I forbindelse med sluttspillet i matchplay turneringene for både damene og herrene var det ønske om å kunne gjøre noe mer ut av dette finale spillet.

Herre- og dame-komitéene ble enige om å arrangere en internkamp mellom dame og herrespillerne. Siden dette falt på Ryder Cup helgen ble det valgt å sette opp en Ryder Cup mellom damene og herrene.

Vi startet opp med en Foursome parturnering over ni hull og en singelturnering over ni hull.

I foursome turneringen tok herrene en klar ledning med å vinne fem av de seks matchene, og kunne gå ut med en ledelse på 5 – 1.

I singelmatchene klarte damene å få satt spillet noe bedre og det ble mange gode og jevne matcher. Dog klarte herrene også her få et lite overtak og vant singelmatchene med syv mot fem.

Herrene gikk da til slutt av med en total seier på solide 12 – 6. Herrene kan derfor nyte den fine pokalen.

Etter at matchene var ferdigspilt tok de fleste turnen ut på banen for å følge slutten på matchplay finalenespillet for damene og herrene. Dette skapte en bra atmosfære rundt 18 green.

Dette var en såpass vellykket turnering med veldig mange positive tilbakemeldinger at vi allerede nå kan annonsere Neste Grini Ryder Cup vil bli avholdt i 2023.