Turneringer

Sommer Mix søndag 13. juni

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 11. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Oppdatert informasjon rundt sesongens første klubbturnering

Starttidene er nå offentliggjort i GolfBox. Turneringsbestemmelser vil være tilgjengelig ved registrering.

Scramble-turnering:
Den ordinære SommerMix spilles som en scramble parturnering med 1/2 hcp. Aldersgrense 13 år.

Det er inndelt i tre klasser:
Klasse A – 18 hull hvor herre/dame danner et par. Max 36 hcp
Klasse B – 18 hull hvor paret er enten herre/herre eller dame/dame. Max 36 hcp.
Klasse C – 9 hull fri parsammensetning. Max 54 hcp. Herrer valgfri tee 52 eller 45. Hvis tee 45 velges si i fra ved registrering.

International Pairs 2021 (IP 21):
IP kvalifiseringen spilles som fourball (bestball) Stableford over 18 hull. Spilleformen innebærer at to spillere danner sider og spiller hver sin ball. Sidens beste resultat på hvert hull teller /regel 23). Turneringen spilles med ¾ hcp. Det er en klasse og et lag består av to menn, to kvinner eller et mixed lag. Denne klassen er bare åpen for klubbmedlemmer. Aldersgrense 18 år. Vinnerlaget kvalifiserer seg til landsfinalen.

Felles for begge turneringer:

Betaling av startkontingent (200 kr) og eventuell greenfee i proshop.
Ved registrering får alle lag utdelt scorekort.
Grunnet Corona-restriksjoner vil det ikke bli premieutdeling i etterkant, men premier kan hentes ved henvendelse i proshop fra mandag 14. juni.

VEL MØTT smiley