Damer

3 køller og 1 putter: en morsom utfordring!

Tirsdagsturneringen denne gangen skulle spilles med kun 4 køller i bag'en: 3 køller og 1 putter. Så hvilke tre køller velger du?  Lar jeg driveren være med, eller hva slår jeg heller ut med? Hva med mellomslag og innspill: hvilke to køller bringer meg sikrest fram til, og helst på, green? Etter turneringen var vi nok flere som erfarte at andre køller i bag'en hadde gjort seg - så vi lærer, og tenker at vi skal huske dette til neste års turnering...
Så er det mange som opplever at de faktisk spiller mer stabilt og bra med færre køller i bag'en: dette hører vi hvert år etter denne turneringen, og også i år. Det gir jo grunn til litt refleksjon over eget spill, der køllevalg opplagt er viktig for resultatene.

Og så har vi noen som spiller veldig bra for tiden uansett hva de har i bag´en, og slik ble det også denne gangen:
Suveren vinner i klasse A ble Grete Cecilie Danielsen, med imponerende -6, med Helga Tomasdottir Slørdahl på 2. plass med solide -1, og Lisbeth Medbøe Risnes på 3. plass med en flott par-runde.
Suveren vinner i klasse B ble Lisbeth Mysen, med imponerende -4, fulgt av vår ferskeste debutant som tirsdagsdame, Inger Fretland, med solide -2, og Vera Nygaard på 3. plass med en flott par-runde.  Vi gratulerer! Resultatlisten finns HER.

Vi har mange nye tirsdagsdamer i år. Noen er nybegynnere i golfen, andre er mer erfarne, men har enten spilt lite over endel år og kommer nå tilbake, eller de har spilt, men ikke vært med i turneringene våre før. Alt dette er vi i damekomiteen svært glad for, for det både forynger og beriker damegruppen og spillermiljøet i klubben! Og siste tilskudd er altså Inger Fretland, som begynte å spille golf i august i år. Så vi håper denne runden ga mersmak, og at vi får gleden av å se hennes golftalent utvikle seg på Grini GK de neste årene!

Husk å melde dere på de neste tirsdagsturneringene (22.9., 29.9. og 6.10.), men også siste tellende turnering i Orders of Merit, den går over 18 hull sammen med herrene, lørdag 3.10. Se nyhetsoppslaget om denne turneringen HER.