Damer

Sesongavslutning og premiedryss tirsdag 6.10. for damene

Av: Trine Grønn  |  Publisert: 10. oktober 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tirsdagsdamene avsluttet golfsesongen med parturnering 6. oktober og samling i klubbhuset for utdeling av premier og priser til dyktige vinnere og oppsummering av sesongen. Nytt av året er utdeling av pris til Årets nykommer og Beste klatrer.

Grinis damegruppe pleier å avslutte golfsesongen med en sosial samling uten golf i midten av  oktober der vi deler ut diverse premier, oppsummerer erfaringer fra årets sesong og deler ideer å ta med til neste sesong.  Av smittevernhensyn valgte damekomiteen i år å ta sesongavslutningen etter fullføring av siste tirsdagsturnering den 6.10. Etter hvert som flightene kom inn, serverte Kayse&co en god suppe, og praten gikk livlig blant de 29 damene rundt bordene. Deretter var det litt av et premiebord som skulle fordeles, og her er oversikten:

Årets sammenlagtvinnere (Orders of Merit):
Dette er premiering av godt spill i tirsdagsturneringene gjennom hele sesongen. For hver turnering blir man tildelt et antall poeng ut fra plassering på resultatlisten den dagen. Så summeres de 8 beste turneringsresultatene for hver spiller på Orders of Merit-listen. Det var spenning til siste tellende turnering den 3.10., men da den var ferdigspilt kunne vi kåre årets vinnere:
SAMMENLAGTVINNERE 2020: (bilde)
1. plass: LISE NORGREN (174 poeng)
2. plass: GRETE CECILIE DANIELSEN (166 poeng)
3. plass: GRO HUSTOFT (164 poeng)

Årets rookie/nykommer: ELISABETH ENGUM HOOL (bilde)
Damegruppen har hatt stor glede av god tilvekst av nye tirsdagsspillere i år. Komiteen har derfor innført en pris for den av årets tirsdagsdamer som har spilt sin første turneringssesong med oss i år, og årets rookie blir da den som har gjort det best gjennom sesongen på Orders of Merit-listen. Det var en dame som tidlig seilte opp som favoritt, og som dro det hele trygt i land lørdag 3.10.: Vi gratulerer Elisabeth med årets rookie-pris!

Beste klatrer 2020: ELISABETH ENGUM HOOL
Damekomiteen ønsker å stimulere til mer trening med sikte på forbedring av eget handicap (hcp) gjennom året, og har derfor innført en pris til den som har den største forbedringen av eget hcp over turneringssesongen. Kriteret for å bli vurdert for denne prisen er at man har deltatt i over halvparten av de tellende turneringene, fordelt på vår og høst. Prisen for beste klatrer avgjøres deretter ved å sammenligne kandidatenes hcp i den første tellende tirsdagsturneringen de deltok i våren 2020, med deres hcp etter den siste tellende turneringen de deltok i i høstsesongen. Da viste det seg at det er flere som har gjort en solid innsats for forbedring og stabilisering av eget hcp, og best av dem var Elisabeth Engum Hool: Hun forbedret sitt hcp med 8,4 poeng i løpet av sesongen. Hun ble fulgt til døren av Lisbeth Mysen, som forbedret sitt hcp med hele 7 poeng i år.  Vi gratulerer med solid innsats over tid, både disse to og flere andre som har jobbet godt i år. Vi andre lar oss inspirere av dere!

Vinnere av par-turnering Irish Greensomen tirsdag 6. oktober:
1. plass: Kathrine Nielsen og Ina Birgitte Thoen
2. plass: Anne Christine Ingebretsen og Hanne Svagård

Vinnere av 18-hullsturneringen lørdag 3. oktober, 20 deltakere:
1. plass: Delores Guggenheim (-6)
2. plass: Gro Hustoft (-4)
3. plass: Hanne Svagård (-1)
* Vinner av Longest drive, hull 7: Amine Hildal Burum
* Vinner av Closest to pin, hull 11: Gunnlaug Stølen

Vinnere av damenes matchplay 2020: Se eget nyhetsoppslag om  gjennomføring og resultater i  årets matchplay HER
1. plass: Lise Norgren
2. plass: Grete Cecilie Danielsen
3. plass: Delores Guggenheim.

TAKK FOR INNSATSEN FOR DAMEGRUPPEN I GRINI GK:
Etter premieutdelingen ble det solid applaus for ANN-MARI STRAND som nå slutter i damekomiteen etter 11 års solid og humørfylt innsats for damegruppen i Grini golfgklubb. Det vanket også gave, blomster og noen takknemlig ord. Tusen, tusen takk, Ann-Mari!!

TAKK FOR I ÅR!
Damekomiteen takker alle for en helt spesiell, men likevel veldig fin sesong sammen på Grini, og vi håper å se dere alle igjen neste sesong. Dersom noen har noe de vil si oss, foreslå eller bidra med før den tid, så ta kontakt med oss når som helst: vi er der, selv om det er vinter i vente. Kontaktinfo finner dere på Grinis nettsider.
Hilsen Brita, Hanne, Kirsti, Sidsel Line, Ann-Mari og Trine